על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
היסטוריה א': הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(29 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==סיכומים בהיסטוריה לבגרות== | ==סיכומים בהיסטוריה לבגרות== | ||
*'''[[היסטוריה - לפי תוכנית הלימודים הישנה]]''' | *'''[[היסטוריה א' - לפי תוכנית הלימודים הישנה]]''' | ||
{| cellspacing="5" cellpadding="0" width="100%" style="margin:0em 0em 1em 0em; border:1px solid #cccccc; background-color:#faf6ed;" dir="rtl" | {| cellspacing="5" cellpadding="0" width="100%" style="margin:0em 0em 1em 0em; border:1px solid #cccccc; background-color:#faf6ed;" dir="rtl" | ||
שורה 11: | שורה 7: | ||
'''מהי 'הלאומיות' ומהם מאפייני התנועות הלאומיות באירופה במאה ה-19''' | '''מהי 'הלאומיות' ומהם מאפייני התנועות הלאומיות באירופה במאה ה-19''' | ||
:*[[ | :*[[המאפיינים של תופעת הלאומיות המודרנית והמאפיינים של התנועות הלאומיות שהתפתחו במאה ה-19.]] | ||
:* [[הגורמים לצמיחתן ולגיבושן של התנועות הלאומיות באירופה במאה ה-19.]] | :* [[הגורמים לצמיחתן ולגיבושן של התנועות הלאומיות באירופה במאה ה-19.]] | ||
:* [[ | :* [[דפוסי הגשמה של שתי תנועות לאומיות באירופה במאה ה-19.]] | ||
'''התנועה הלאומיות-היהודית-המודרנית ומאפייניה העיקריים''' | '''התנועה הלאומיות-היהודית-המודרנית ומאפייניה העיקריים''' | ||
:*[[הגורמים לצמיחתה ולהתארגנותה של התנועה הציונית | <br> | ||
:*[[ | :*[[הגורמים לצמיחתה ולהתארגנותה של התנועה הציונית]] | ||
:*[[הגישות השונות בתנועה הציונית בנוגע למטרתה העיקרית של התנועה, ולדרכים להגשמתה. | :*[[התרומה של בנימין זאב הרצל לבנייתה ולארגונה של התנועה הציונית.]] | ||
:*[[ | :*[[הגישות השונות בתנועה הציונית בנוגע למטרתה העיקרית של התנועה, ולדרכים להגשמתה]]. | ||
''' | '''דפוסי הפעילות של התנועה הציונית בגולה ובא"י''' | ||
:*[[פעולותיהם של הציונים בא"י עד מלחמת העולם הראשונה.]] | |||
:'''התנועה הציונית והיישוב היהודי בארץ ישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה''' | |||
''' | :*[[הצהרת בלפור: תוכנה, הקשיים בניסוחה, האינטרסים של בריטניה במתן ההצהרה, כיצד קיבלו אותה הציונים, היהודים המשתלבים, הערבים.]] | ||
::*[[ | :'''נקודות דימיון ונקודות שוני בין התנועה הציונית לתנועות לאומיות אחרות באירופה במאה ה-19''' | ||
::*[[ | :*[[נקודות דימיון שוני בין התנועה הלאומית היהודית לתנועות הלאומיות באירופה.]] | ||
::*[[ | |||
{| cellspacing="5" cellpadding="0" width="100%" style="margin:0em 0em 1em 0em; border:1px solid #cccccc; background-color:#faf6ed;" dir="rtl" | |||
| align="right" | | |||
<div style="background-color:#faecc8; padding:0.2em 0.5em 0.2em 0.5em; font-size:120%; font-weight:bold; text-align:center;">'''פרק שני: החברה ביהודה בימי בית שני'''</div> | |||
:* [[פעולותיהם של עזרא ונחמיה בקרב האוכלוסיה היהודית.]] | |||
:*[[הצהרת כורש ושיבת ציון.]] | |||
:*[[בניית בית המקדש ומרכזיותו.]] | |||
:*[[התקופה ההלניסטית בארץ ישראל והמפגש בין החברה היהודית להלניזם]] | |||
:*[[גזרות אנטיוכוס ומרד החשמונאים]]. | |||
:*[[הכתות הדתיות ועיקרי המחלוקת בינהן: פרושים, צדוקים, איסיים]]. | |||
__NOEDITSECTION__ | |||
__NOTOC__ | |||
{| cellspacing="5" cellpadding="0" width="100%" style="margin:0em 0em 1em 0em; border:1px solid #cccccc; background-color:#faf6ed;" dir="rtl" | {| cellspacing="5" cellpadding="0" width="100%" style="margin:0em 0em 1em 0em; border:1px solid #cccccc; background-color:#faf6ed;" dir="rtl" | ||
| align="right" | | | align="right" | | ||
<div style="background-color:#faecc8; padding:0.2em 0.5em 0.2em 0.5em; font-size:120%; font-weight:bold; text-align:center;">'''פרק | <div style="background-color:#faecc8; padding:0.2em 0.5em 0.2em 0.5em; font-size:120%; font-weight:bold; text-align:center;">'''פרק שלישי: ערים וקהילות – חברה ותרבות בימי הביניים'''</div> | ||
==פראג== | ==פראג== | ||
:'''העיר באירופה הנוצרית''' | :'''העיר באירופה הנוצרית''' | ||
שורה 63: | שורה 65: | ||
::*[[המהר"ל מפראג.]]: אישיותו, הגותו ותרומתו להגות היהודית בימי הביניים, דרכי ההתמודדות עם הבעיות שהעסיקו את היהודים בגולה בימי הביניים (המשמעות שהעניק המהר"ל לגורלם הפוליטי של היהודי ולדרך חייהם בפזורה בגולה), ביקורתו על שיטות הלימוד והפסיקה המחייבת. | ::*[[המהר"ל מפראג.]]: אישיותו, הגותו ותרומתו להגות היהודית בימי הביניים, דרכי ההתמודדות עם הבעיות שהעסיקו את היהודים בגולה בימי הביניים (המשמעות שהעניק המהר"ל לגורלם הפוליטי של היהודי ולדרך חייהם בפזורה בגולה), ביקורתו על שיטות הלימוד והפסיקה המחייבת. | ||
|} | |} | ||
[[:קטגוריה:היסטוריה א']] | [[:קטגוריה:היסטוריה א']] |