על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

המלצות ועדת דוברת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
==המלצות הועדה==
==המלצות הועדה==
*יצירת הבחנה חדה יותר בין [[חינוך ציבורי]] לבין [[חינוך פרטי]]
*יצירת הבחנה חדה יותר בין חינוך ציבורי לבין חינוך פרטי
*אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי
*אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי
*הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך
*הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך
שורה 7: שורה 7:
*קידומו של כל תלמיד
*קידומו של כל תלמיד
*יצירת [[רצף פדגוגי]] החל מגן הילדים עד סיום בית-הספר העל-יסודי
*יצירת [[רצף פדגוגי]] החל מגן הילדים עד סיום בית-הספר העל-יסודי
*חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - [[גן ילדים]] והכיתות הראשונות [[בית ספר יסודי|בבית-הספר היסודי]]
*חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - גן ילדים והכיתות הראשונות בבית-הספר היסודי
*הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת
*הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת
*חיזוק ערך הלמידה
*חיזוק ערך הלמידה
*העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע
*העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע
*שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים
*שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים
*אוטונומיה [[פדגוגיה|פדגוגית]], [[בית ספר בניהול עצמי|ניהולית ותקציבית]] מרבית של בתי-הספר
*אוטונומיה פדגוגית, ניהולית ותקציבית מרבית של בתי-הספר
*הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול:
*הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול:
*#[[משרד החינוך]], שישא באחריות הכוללת למערכת החינוך, שיהפוך לגוף המתווה מדיניות, מתקצב, קובע סטנדרטים ומפקח על ביצועם
*#משרד החינוך, שישא באחריות הכוללת למערכת החינוך, שיהפוך לגוף המתווה מדיניות, מתקצב, קובע סטנדרטים ומפקח על ביצועם
*#[[מינהלי חינוך אזוריים]], שיקבלו סמכויות ואחריות כוללת על מערכת החינוך באזורם
*#מינהלי חינוך אזוריים, שיקבלו סמכויות ואחריות כוללת על מערכת החינוך באזורם
*#מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית
*#מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית
*העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי
*העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי
*העלאה משמעותית בשכר [[מורה|המורים]] במקביל
*העלאה משמעותית בשכר המורים במקביל
*העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה
*העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה
*שיפור משמעותי בהכשרת המורים
*שיפור משמעותי בהכשרת המורים
*שינוי מבנה המשרה של המורים
*שינוי מבנה המשרה של המורים
*הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן  
*הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן  
*הקטנת [[עלות תקורה|התקורות]] במערכת
*הקטנת התקורות במערכת
*הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה
*הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה
*הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים
*הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים
*קיום [[רצף פדגוגי|מעבר בודד במהלך הלימודים]]
*קיום מעבר בודד במהלך הלימודים
*יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18
*יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18
*חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה
*חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה

גרסה מ־15:06, 4 ביולי 2005

המלצות הועדה

  • יצירת הבחנה חדה יותר בין חינוך ציבורי לבין חינוך פרטי
  • אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי
  • הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך
  • תוכנית ליבה של לימודים עבור כל התלמידים בחינוך הציבורי
  • צמצום הפערים ומימוש היכולות האישיות, כיעדים לאומיים חשובים ביותר בכל מישורי הפעולה: בתהליכים הפדגוגיים הנדרשים, בקביעת סדרי העדיפויות בהקצאת משאבים הן לתשתיות והן לתקציבים שוטפים, בטיפול במוקדי הפערים ובהפניית כוחות ניהול והוראה מן השורה הראשונה למערכת החינוך
  • קידומו של כל תלמיד
  • יצירת רצף פדגוגי החל מגן הילדים עד סיום בית-הספר העל-יסודי
  • חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - גן ילדים והכיתות הראשונות בבית-הספר היסודי
  • הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת
  • חיזוק ערך הלמידה
  • העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע
  • שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים
  • אוטונומיה פדגוגית, ניהולית ותקציבית מרבית של בתי-הספר
  • הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול:
    1. משרד החינוך, שישא באחריות הכוללת למערכת החינוך, שיהפוך לגוף המתווה מדיניות, מתקצב, קובע סטנדרטים ומפקח על ביצועם
    2. מינהלי חינוך אזוריים, שיקבלו סמכויות ואחריות כוללת על מערכת החינוך באזורם
    3. מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית
  • העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי
  • העלאה משמעותית בשכר המורים במקביל
  • העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה
  • שיפור משמעותי בהכשרת המורים
  • שינוי מבנה המשרה של המורים
  • הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן
  • הקטנת התקורות במערכת
  • הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה
  • הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים
  • קיום מעבר בודד במהלך הלימודים
  • יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18
  • חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה
  • העלאת סף הקבלה למוסדות האקדמיים המכשירים להוראה
  • חניכת מורה מתחיל ע"י מורה מלווה
  • הקמת מועצה לאומית לחינוך
  • הקמת רשות ארצית למדידה והערכה
  • קביעת סל שירותים מחייב

קישורים