הקיץ גווע / חיים נחמן ביאליק: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
המבט של הדובר תופס את הן את השמיים (שקיעה) והן את הארץ)שלכת).
המבט של הדובר תופס את הן את השמיים (שקיעה) והן את הארץ)שלכת).


הגסיסה של הקיץ מדומה לגסיסה של מלך הרואי על רקע צבעי הזהב והארגמן.
הגסיסה של הקיץ מדומה לגסיסה של מלך הרואי על רקע צבעי הזהב והארגמן.
המוות של הקיץ מתרחש בשיא יופיו כשם שהאדם מת בשיא פריחתו. מות הקיץ מתואר בשיא היופי, עירוב של ארוס ומוות.<BR>
המוות של הקיץ מתרחש בשיא יופיו כשם שהאדם מת בשיא פריחתו. מות הקיץ מתואר בשיא היופי, עירוב של ארוס ומוות.<BR>
בבית הראשון מתואר גן רחב טבול בצבע עלי השלכת המאדימים, ובצבעם של העננים לקראת ערב. באמצעות האנשה נוצר  שילוב בין דמיון ומציאות. האנשת הקיץ ועבי הערביים המתבוססות בדמן. הצבע האדום צבע דם ומלכות מציף ושוטף את המראה כולו.<BR>
בבית הראשון מתואר גן רחב טבול בצבע עלי השלכת המאדימים, ובצבעם של העננים לקראת ערב. באמצעות האנשה נוצר  שילוב בין דמיון ומציאות. האנשת הקיץ ועבי הערביים המתבוססות בדמן. הצבע האדום צבע דם ומלכות מציף ושוטף את המראה כולו.<BR>
שורה 19: שורה 19:
'''הבית השני'''
'''הבית השני'''


הפרדס המוזכר בתחילת הבית הוא למעשה בוסתן, או פארק בו מטיילים טיילים וטיילות נפרדים (בטורים שונים) אך גם קשורים (באמצעות פסיחה). הם מביטים אחר המעוף של האחרונה בשיירות החסידות, אותן ציפורים נושאות עמן את הקיץ  למקום אחר.
הפרדס המוזכר בתחילת הבית הוא למעשה בוסתן, או פארק בו מטיילים טיילים וטיילות נפרדים (בטורים שונים) אך גם קשורים (באמצעות פסיחה). הם מביטים אחר המעוף של האחרונה בשיירות החסידות, אותן ציפורים נושאות עמן את הקיץ  למקום אחר.


המטיילים אינם הולכים בזוגות, רמז לסיום או אובדן  האהבה והמיניות עם מותו של הקיץ.
המטיילים אינם הולכים בזוגות, רמז לסיום או אובדן  האהבה והמיניות עם מותו של הקיץ.
- הצבעים השולטים בבית זה הם אפור ולבן, צבעים המעידים על בוא החורף.
- הצבעים השולטים בבית זה הם אפור ולבן, צבעים המעידים על בוא החורף.
בית זה עומד בסימן ההתרוקנות, ההעלמות וההתדלדלות. "ישאו את עינם הנוהה" שילוב בין סינקדוכה (פרט המייצג את הכלל העין את המטיילים) ומטפורה . תחושת הגעגוע שולטת בבית ומחליפה את היופי, הצבע והמלאות.
בית זה עומד בסימן ההתרוקנות, ההעלמות וההתדלדלות. "ישאו את עינם הנוהה" שילוב בין סינקדוכה (פרט המייצג את הכלל העין את המטיילים) ומטפורה . תחושת הגעגוע שולטת בבית ומחליפה את היופי, הצבע והמלאות.