admin, בירוקרטים, מפעילי מערכת, widgeteditor
2,792
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
# הוא מצווה עליה לתת לו מפת לחמה האחרונה ומקשה עליה באומרו שעליה לתת מן הלחם תחילה לו אחר כך לעצמה ורק בסוף לבנה. סדר הנתינה מנוגד לסדר הטבעי לפיו האם מעוניינת לתת תחילה לבנה אחר כך לעצמה ורק בסוף לאדם זר. במהלך הניסיון מציג עצמו אליהו כשליחו של ה' אלוהי ישראל ומבטיח לה בתמורה שה' ידאג שהמזון לא יגמר לה עד סיום הבצורת. האלמנה מסכימה ואליהו נשרא שם למשך שנה וה' דואג שלא יחסר אוכל. | # הוא מצווה עליה לתת לו מפת לחמה האחרונה ומקשה עליה באומרו שעליה לתת מן הלחם תחילה לו אחר כך לעצמה ורק בסוף לבנה. סדר הנתינה מנוגד לסדר הטבעי לפיו האם מעוניינת לתת תחילה לבנה אחר כך לעצמה ורק בסוף לאדם זר. במהלך הניסיון מציג עצמו אליהו כשליחו של ה' אלוהי ישראל ומבטיח לה בתמורה שה' ידאג שהמזון לא יגמר לה עד סיום הבצורת. האלמנה מסכימה ואליהו נשרא שם למשך שנה וה' דואג שלא יחסר אוכל. | ||
פסוק 17 פותח את היחידה השלישית בפרק. | פסוק 17 פותח את היחידה השלישית בפרק. בפסוק זה יש איחוי פרשיות. המחבר לקח שני אירועים שונים ואיחד אותם לאירוע אחד. יש הטוענים כי בפרשיה זו כלל לא מדובר באותה אשה אלא באשה אחרת וזו הסיבה שבפרשיה זאת האשה מכונה "בעלת הבית" ולא "האלמנה". | ||
בן האלמנה חולה אנוש והאלמנה מטיחה באלינו את האשמה. הטיפול של אליהו בילד מתחלק לשלושה חלקים: | |||
# טענות כלפי האלוהים. | |||
# הייאה פיזית. | |||
# דרישה של אליהו להחיות את הילד. | |||
האלמנה כועסת על אליהו שבא והזכיר לה את עוונה. לנושא עוונה של האשה יש שתי פרשנויות: | |||
# עד בואו של אליהו נחשה האלמנה לצדיקה בעירה, עם בואו של אליהו היא כבר לא התבלטה בצדיקותה ובנה חלה. | |||
# אדוני כנראה לא מרוצה מהאופן בו האלמנה מטפלת באליהו ולכן מעניש אותה במחלת בנה. | |||
תפקידים של הניסים הפרק י"ז - הפרק הוא פרק רווי ניסים ובא להעצים את מעמדו של אליהו במיוחד לאור העובדה ששניים מהניסים מתרחשים בצידון, תחת שלטונו של הבעל. הדבר מהווה ביסוס להשקפה שהאל הוא אל אוניברסלי. | |||
[[קטגוריה:תנ"ך]] | [[קטגוריה:תנ"ך]] |