הפלות מלאכותיות במשפט העברי: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 2: שורה 2:
*משנה מסכת אהלות.            
*משנה מסכת אהלות.            
אישה המתקשה ללדת (הכורעת ללדת), ויש חשש שהאישה תמות. ניתן להרוג את העובר כדי להציל את האם. אולם אם הלידה התחילה וברובו של התינוק יצא לא ניתן להרוג את העובר, מפני שאין דוחים נפש מפני נפש.  
אישה המתקשה ללדת (הכורעת ללדת), ויש חשש שהאישה תמות. ניתן להרוג את העובר כדי להציל את האם. אולם אם הלידה התחילה וברובו של התינוק יצא לא ניתן להרוג את העובר, מפני שאין דוחים נפש מפני נפש.  
לפני שהעובר יצא הוא אינו מוגדר כנפש כיצור חי, ולכן האימה עדיפה עליו. לאחר שהלידה התחילה ויצא רוב התינוק. העובר נחשב כנפש ולכן לא ניתן לעדיף את נפש האם על פני נפשו של העובר.
לפני שהעובר יצא הוא אינו מוגדר כנפש כיצור חי, ולכן האמא עדיפה עליו. לאחר שהלידה התחילה ויצא רוב התינוק. העובר נחשב כנפש ולכן לא ניתן לעדיף את נפש האם על פני נפשו של העובר.
*'''רש"י מסביר שרובו של העובר, שיצא מתפרש בשני אופנים. '''
*'''רש"י מסביר שרובו של העובר, שיצא מתפרש בשני אופנים. '''