admin
1,372
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
שורה 17: | שורה 17: | ||
=== '''2. השינויים המרכזיים באירופה בתחומי המדע :''' === | === '''2. השינויים המרכזיים באירופה בתחומי המדע :''' === | ||
2)בתחום הרפואה- גילה לואי פסטר שהחיידקים גורמים למחלות וגילה את שיטת החיסונים. | 1)'''בתחום המתמטיקה-''' פותחו תורת המספרים ההסתברות והסטטיסטיקה. | ||
2)'''בתחום הרפואה'''- גילה לואי פסטר שהחיידקים גורמים למחלות וגילה את שיטת החיסונים. | |||
3)'''בתחום הביולוגיה פותחה תורת האבולוציה של צ' ארלס דארווין''' | 3)'''בתחום הביולוגיה פותחה תורת האבולוציה של צ' ארלס דארווין''' | ||
שורה 26: | שורה 29: | ||
במלחמה זו רק הצמחים ובעלי החיים החזקים שורדים, אלה שלמדו להתאים את עצמם לסביבה. | במלחמה זו רק הצמחים ובעלי החיים החזקים שורדים, אלה שלמדו להתאים את עצמם לסביבה. | ||
המינים החלשים נעלמים. | המינים החלשים נעלמים. | ||
לתהליך זה קרא דרווין "תהליך הברירה הטבעית". | לתהליך זה קרא דרווין '''"תהליך הברירה הטבעית".''' | ||
דרווין טען עוד שהמינים החזקים ששרדו מעבירים לצאצאיהם את התכונות שסיגלו לעצמם. | דרווין טען עוד שהמינים החזקים ששרדו מעבירים לצאצאיהם את התכונות שסיגלו לעצמם. | ||
הצאצאים עוברים גם הם שינויים כדי לשרוד בתנאים החדשים שנוצרו. | הצאצאים עוברים גם הם שינויים כדי לשרוד בתנאים החדשים שנוצרו. | ||
כך נוצר תהליך של התפתחות הדרגתית של תכונות חדשות כל הזמן, שמאפשרות למינים החזקים לשרוד. | כך נוצר תהליך של התפתחות הדרגתית של תכונות חדשות כל הזמן, שמאפשרות למינים החזקים לשרוד. | ||
להתפתחות זו קרא דרווין אבולוציה. | להתפתחות זו קרא דרווין אבולוציה. | ||
דרווין | |||
דרווין הוציא ספר בשם "'''מוצא המינים'''" שעסק בנושא האבולוציה וספר נוסף בשם "מוצא האדם" ובו קבע שמוצא האדם מן הקוף. | |||
'''השפעות התגלית על האוכלוסייה :''' | '''השפעות התגלית על האוכלוסייה :''' |