על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
הרב גוויטע: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
שתי הגישות התנגשו אחת בשנייה, והיה ברור שרק גישה אחת יכולה להתקיים: | שתי הגישות התנגשו אחת בשנייה, והיה ברור שרק גישה אחת יכולה להתקיים: | ||
גישתו של הרב גוויטע, כי הדת היא החשובה והמרכזית בחינוך, או גישתה של כי"ח ומר באסה, כי הדת איננה רלוונטית יותר וכי יש להתאים את הקהילה היהודית למציאות הפוליטית והכלכלית החדשה, ע"י הטמעות בחברה האירופאית. | גישתו של הרב גוויטע, כי הדת היא החשובה והמרכזית בחינוך, או גישתה של כי"ח ומר באסה, כי הדת איננה רלוונטית יותר וכי יש להתאים את הקהילה היהודית למציאות הפוליטית והכלכלית החדשה, ע"י הטמעות בחברה האירופאית. | ||
איזה שיעמום נכון<?? |
גרסה מ־11:37, 25 ביוני 2005
משמעות המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה
המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה, מנהלו הצעיר של שלוחת כי"ח בתוניס, מסמל הרבה יותר ממאבק פרטי בין שני אנשים. מאבק זה מסמל את ההתלבטות בנוגע לגישה שבה יש לדבוק בחינוך הנוער היהודי בתוניסיה ובארצות ערב בכלל. הרב גוויטע התנגד לפגיעה ביסודותיה המסורתיים של התרבות היהודית. הוא תמך בהענקת חינוך דתי הולם לנוער המקומי. הוא האמין שכל זה יכול לבוא לצד לימוד הכלים הדרושים במציאות הכלכלית והפוליטית החדשה בצפון אפריקה. מר באסה דגל כמובן ביסודותיה של תנועת כי"ח (מטרות התנועה כתובות בסעיף 2 בפרק זה של העבודה). הוא האמין שעולם הערכים הישן, בו היה לדת מקום מרכזי, כבר איננו רלוונטי. שתי הגישות התנגשו אחת בשנייה, והיה ברור שרק גישה אחת יכולה להתקיים: גישתו של הרב גוויטע, כי הדת היא החשובה והמרכזית בחינוך, או גישתה של כי"ח ומר באסה, כי הדת איננה רלוונטית יותר וכי יש להתאים את הקהילה היהודית למציאות הפוליטית והכלכלית החדשה, ע"י הטמעות בחברה האירופאית.
איזה שיעמום נכון<??