על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
עקרון הגבלת השלטון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (5.הגבלת השלטון moved to הגבלת השלטון) |
DaViDHsikum (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תחת עריכה}} | {{תחת עריכה}} | ||
לכל שלטון יש כוח רב מאד בתחומים שונים ורבים. | לכל שלטון יש כוח רב מאד בתחומים שונים ורבים.<br> | ||
צבא, משטרה, תקציב המדינה ועוד וכל זה ביחד יוצר כוח ענק. | צבא, משטרה, תקציב המדינה ועוד וכל זה ביחד יוצר כוח ענק.<br> | ||
כדי שלא יווצרו מצבים גרועים חובה להגביל את השלטון= פיזור הכוח המדינה בין 3 רשויות. | כדי שלא יווצרו מצבים גרועים חובה להגביל את השלטון= פיזור הכוח המדינה בין 3 רשויות.<br> | ||
*'''הפרדת רשויות:''' | *'''הפרדת רשויות:'''<br> | ||
מפתלים את הכוח הגדול לכמה רשויות- המחוקקת {הכנסת}, השופטת {מערכת בתי המשפט} והמבצעת {הממשלה}. | מפתלים את הכוח הגדול לכמה רשויות- המחוקקת {הכנסת}, השופטת {מערכת בתי המשפט} והמבצעת {הממשלה}.<br> | ||
לכל רשות יש חוקים שלפיהם היא חייבת לפעול- למשל, הרשות המחוקקת אינה יכולה לחוקק או לשפוט. הרשות השופטת אינה יכול לחוקק או לבצע, והרשות המבצעת אינה רשאית לחוקק או לשפוט. | לכל רשות יש חוקים שלפיהם היא חייבת לפעול- למשל, הרשות המחוקקת אינה יכולה לחוקק או לשפוט. הרשות השופטת אינה יכול לחוקק או לבצע, והרשות המבצעת אינה רשאית לחוקק או לשפוט.<br> | ||
הפרדת הרשויות מאזנת את כל הרשויות ואת כוחה של כל אחת. | הפרדת הרשויות מאזנת את כל הרשויות ואת כוחה של כל אחת. <br> | ||
http://www.sikumuna.co.il/images/Afradat_Rashut.jpg<br> | |||
כל שלוש הרשויות עובדות בשיתוף פעולה. | |||
*'''מנגנוני פיקוח וביקורת''' | *'''מנגנוני פיקוח וביקורת''' | ||
[[קטגוריה:אזרחות]] |
גרסה אחרונה מ־12:44, 25 בספטמבר 2007
סיכום זה נמצא תחת עריכה. נא לא לערוך דף זה עד שתוסר ההודעה. |
לכל שלטון יש כוח רב מאד בתחומים שונים ורבים.
צבא, משטרה, תקציב המדינה ועוד וכל זה ביחד יוצר כוח ענק.
כדי שלא יווצרו מצבים גרועים חובה להגביל את השלטון= פיזור הכוח המדינה בין 3 רשויות.
- הפרדת רשויות:
מפתלים את הכוח הגדול לכמה רשויות- המחוקקת {הכנסת}, השופטת {מערכת בתי המשפט} והמבצעת {הממשלה}.
לכל רשות יש חוקים שלפיהם היא חייבת לפעול- למשל, הרשות המחוקקת אינה יכולה לחוקק או לשפוט. הרשות השופטת אינה יכול לחוקק או לבצע, והרשות המבצעת אינה רשאית לחוקק או לשפוט.
הפרדת הרשויות מאזנת את כל הרשויות ואת כוחה של כל אחת.
כל שלוש הרשויות עובדות בשיתוף פעולה.
- מנגנוני פיקוח וביקורת