על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
המלצות ועדת דוברת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==המלצות הועדה== | ==המלצות הועדה== | ||
*יצירת הבחנה חדה יותר בין | *יצירת הבחנה חדה יותר בין חינוך ציבורי לבין חינוך פרטי | ||
*אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי | *אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי | ||
*הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך | *הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
*צמצום הפערים ומימוש היכולות האישיות, כיעדים לאומיים חשובים ביותר בכל מישורי הפעולה: בתהליכים הפדגוגיים הנדרשים, בקביעת סדרי העדיפויות בהקצאת משאבים הן לתשתיות והן לתקציבים שוטפים, בטיפול במוקדי הפערים ובהפניית כוחות ניהול והוראה מן השורה הראשונה למערכת החינוך | *צמצום הפערים ומימוש היכולות האישיות, כיעדים לאומיים חשובים ביותר בכל מישורי הפעולה: בתהליכים הפדגוגיים הנדרשים, בקביעת סדרי העדיפויות בהקצאת משאבים הן לתשתיות והן לתקציבים שוטפים, בטיפול במוקדי הפערים ובהפניית כוחות ניהול והוראה מן השורה הראשונה למערכת החינוך | ||
*קידומו של כל תלמיד | *קידומו של כל תלמיד | ||
*יצירת | *יצירת רצף פדגוגי החל מגן הילדים עד סיום בית-הספר העל-יסודי | ||
*חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - | *חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - גן ילדים והכיתות הראשונות בבית-הספר היסודי | ||
*הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת | *הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת | ||
*חיזוק ערך הלמידה | *חיזוק ערך הלמידה | ||
*העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע | *העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע | ||
*שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים | *שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים | ||
*אוטונומיה | *אוטונומיה פדגוגית, ניהולית ותקציבית מרבית של בתי-הספר | ||
*הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול: | *הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול: | ||
*# | *#משרד החינוך, שישא באחריות הכוללת למערכת החינוך, שיהפוך לגוף המתווה מדיניות, מתקצב, קובע סטנדרטים ומפקח על ביצועם | ||
*# | *#מינהלי חינוך אזוריים, שיקבלו סמכויות ואחריות כוללת על מערכת החינוך באזורם | ||
*#מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית | *#מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית | ||
*העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי | *העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי | ||
*העלאה משמעותית בשכר | *העלאה משמעותית בשכר המורים במקביל | ||
*העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה | *העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה | ||
*שיפור משמעותי בהכשרת המורים | *שיפור משמעותי בהכשרת המורים | ||
*שינוי מבנה המשרה של המורים | *שינוי מבנה המשרה של המורים | ||
*הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן | *הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן | ||
*הקטנת | *הקטנת התקורות במערכת | ||
*הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה | *הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה | ||
*הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים | *הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים | ||
*קיום | *קיום מעבר בודד במהלך הלימודים | ||
*יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18 | *יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18 | ||
*חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה | *חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה |
גרסה אחרונה מ־14:07, 4 ביולי 2005
המלצות הועדה
- יצירת הבחנה חדה יותר בין חינוך ציבורי לבין חינוך פרטי
- אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי
- הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך
- תוכנית ליבה של לימודים עבור כל התלמידים בחינוך הציבורי
- צמצום הפערים ומימוש היכולות האישיות, כיעדים לאומיים חשובים ביותר בכל מישורי הפעולה: בתהליכים הפדגוגיים הנדרשים, בקביעת סדרי העדיפויות בהקצאת משאבים הן לתשתיות והן לתקציבים שוטפים, בטיפול במוקדי הפערים ובהפניית כוחות ניהול והוראה מן השורה הראשונה למערכת החינוך
- קידומו של כל תלמיד
- יצירת רצף פדגוגי החל מגן הילדים עד סיום בית-הספר העל-יסודי
- חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - גן ילדים והכיתות הראשונות בבית-הספר היסודי
- הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת
- חיזוק ערך הלמידה
- העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע
- שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים
- אוטונומיה פדגוגית, ניהולית ותקציבית מרבית של בתי-הספר
- הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול:
- משרד החינוך, שישא באחריות הכוללת למערכת החינוך, שיהפוך לגוף המתווה מדיניות, מתקצב, קובע סטנדרטים ומפקח על ביצועם
- מינהלי חינוך אזוריים, שיקבלו סמכויות ואחריות כוללת על מערכת החינוך באזורם
- מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית
- העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי
- העלאה משמעותית בשכר המורים במקביל
- העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה
- שיפור משמעותי בהכשרת המורים
- שינוי מבנה המשרה של המורים
- הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן
- הקטנת התקורות במערכת
- הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה
- הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים
- קיום מעבר בודד במהלך הלימודים
- יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18
- חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה
- העלאת סף הקבלה למוסדות האקדמיים המכשירים להוראה
- חניכת מורה מתחיל ע"י מורה מלווה
- הקמת מועצה לאומית לחינוך
- הקמת רשות ארצית למדידה והערכה
- קביעת סל שירותים מחייב