על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
המלצות ועדת דוברת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־14:02, 4 ביולי 2005
המלצות הועדה
- יצירת הבחנה חדה יותר בין חינוך ציבורי לבין חינוך פרטי
- אי מיון של התלמידים בחינוך הציבורי
- הסדרת ההפרדה של הזרמים השונים בחינוך
- תוכנית ליבה של לימודים עבור כל התלמידים בחינוך הציבורי
- צמצום הפערים ומימוש היכולות האישיות, כיעדים לאומיים חשובים ביותר בכל מישורי הפעולה: בתהליכים הפדגוגיים הנדרשים, בקביעת סדרי העדיפויות בהקצאת משאבים הן לתשתיות והן לתקציבים שוטפים, בטיפול במוקדי הפערים ובהפניית כוחות ניהול והוראה מן השורה הראשונה למערכת החינוך
- קידומו של כל תלמיד
- יצירת רצף פדגוגי החל מגן הילדים עד סיום בית-הספר העל-יסודי
- חיזוק שלבי החינוך המוקדמים - גן ילדים והכיתות הראשונות בבית-הספר היסודי
- הפיכת הסביבה הלימודית לסביבה עדכנית ומאתגרת
- חיזוק ערך הלמידה
- העמדת סטנדרטים גבוהים להישגים ולביצוע
- שינוי מערכות היחסים בין מורים לתלמידים
- אוטונומיה פדגוגית, ניהולית ותקציבית מרבית של בתי-הספר
- הפיכת מערכת החינוך לבעלת שלוש רמות ניהול:
- משרד החינוך, שישא באחריות הכוללת למערכת החינוך, שיהפוך לגוף המתווה מדיניות, מתקצב, קובע סטנדרטים ומפקח על ביצועם
- מינהלי חינוך אזוריים, שיקבלו סמכויות ואחריות כוללת על מערכת החינוך באזורם
- מוסדות החינוך עצמם, שיהיו בעלי שליטה מרבית על פעולתם החינוכית
- העמקת החינוך האזרחי, החברתי והקהילתי
- העלאה משמעותית בשכר המורים במקביל
- העלאת רמת הדרישות המוצבות בפני המורים ובפני הפונים להוראה
- שיפור משמעותי בהכשרת המורים
- שינוי מבנה המשרה של המורים
- הפיכת החינוך לחינוך מוכוון יעדים ומונחה תוצאות ע"י הצבת מטרות ויעדים מפורטים ככל הניתן
- הקטנת התקורות במערכת
- הקטנה של מספר המורים בגין שינוי מבנה המשרה
- הגדרה של סלי שירותים המתוקצבים באופן ראוי ועל-פי קריטריונים שוויוניים ושקופים
- קיום מעבר בודד במהלך הלימודים
- יום לימודים מלא חינם בכל הגנים ובתי-הספר הציבוריים מגיל 3 עד גיל 18
- חלוקה של שנת הלימודים לשתי מחציות שוות באורכן, שביניהן חופשה
- העלאת סף הקבלה למוסדות האקדמיים המכשירים להוראה
- חניכת מורה מתחיל ע"י מורה מלווה
- הקמת מועצה לאומית לחינוך
- הקמת רשות ארצית למדידה והערכה
- קביעת סל שירותים מחייב