למידה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 185 בתים ,  27 בספטמבר 2006
אין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:
3. <B>הכללה</B> - גירויים הדומים לCS מביאים לCR.<BR> ככל שהגירוי החדש יותר שונה מהגירוי המקורי, כך נחלשת ה- CR.<BR>
3. <B>הכללה</B> - גירויים הדומים לCS מביאים לCR.<BR> ככל שהגירוי החדש יותר שונה מהגירוי המקורי, כך נחלשת ה- CR.<BR>
4. <B>הבחנה</B> - תהליך שמטרתו ללמד את האורגניזם לתת CR רק לCS המקורי. נבצע את התהליך ע"י קבלת הUCS לאחר הCS המקורי (תהליך התניה) ואי-קבלת הUCS לאחר גירוי השונה מהCS המקורי (תהליך הכחדה).<BR><BR>
4. <B>הבחנה</B> - תהליך שמטרתו ללמד את האורגניזם לתת CR רק לCS המקורי. נבצע את התהליך ע"י קבלת הUCS לאחר הCS המקורי (תהליך התניה) ואי-קבלת הUCS לאחר גירוי השונה מהCS המקורי (תהליך הכחדה).<BR><BR>
*<small>לקריאה מעמיקה על התניה קלאסית לחץ [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94_%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A1%D7%99%D7%AA כאן]</small>


== התניה אופרנטית - סקינר ==
== התניה אופרנטית - סקינר ==