הנשמה מחפשת כלים / ברוך כהנא: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''ברוך כהנא - סיכום'''
'''ברוך כהנא - סיכום'''


שורה 17: שורה 16:
'''ביקורת'''
'''ביקורת'''


בני ברוייאר מגדיר את בעיית הזהות ואומר שצריך לחפש את הזהות אך לא להיכנע לנטייה שלילית בכך יש בעיות רבות  
בני ברוייאר מגדיר את בעיית הזהות ואומר שצריך לחפש את הזהות אך לא להיכנע לנטייה שלילית בכך יש בעיות רבות.
1. '''המחויבות להלכה''' - דברי הרב עמיטל שאומר שבכך הנוער בוחר לעצמו רק את הדברים שהוא רוצה בתורה ולא בכל.
1. '''המחויבות להלכה''' - דברי הרב עמיטל שאומר שבכך הנוער בוחר לעצמו רק את הדברים שהוא רוצה בתורה ולא בכל.
2. '''תפיסת הביטול החסידית''' - צעירים רבים מסתמכים על תפיסה של החסידות. החסידות בניגוד לפילוסופיה ולמשוררים החדשים מתנגדת לאינדיבידואליות ורואה בזה חטא ונפילה כשכל אחד אומר אני אמלוך. בספר התניא יש רעיון שזוכה להסבר "הלעיטני להיות יש ודבר בפני עצמו" מפי יורם יעקבסון. האני שבאדם לעיתים פורץ גבולות ומתנשא עד כשהאדם יכול לעבוד את עצמו לכן האדם צריך לבטל את היש ולחתור להכרעתו של האני כלומר לגלות את האור האלוקי הסובב וגם כיום יש הוגים חסידים הסוברים כך
 
2. '''תפיסת הביטול החסידית''' - צעירים רבים מסתמכים על תפיסה של החסידות. החסידות בניגוד לפילוסופיה ולמשוררים החדשים מתנגדת לאינדיבידואליות ורואה בזה חטא ונפילה כשכל אחד אומר אני אמלוך. בספר התניא יש רעיון שזוכה להסבר "הלעיטני להיות יש ודבר בפני עצמו" מפי יורם יעקבסון. האני שבאדם לעיתים פורץ גבולות ומתנשא עד כשהאדם יכול לעבוד את עצמו לכן האדם צריך לבטל את היש ולחתור להכרעתו של האני כלומר לגלות את האור האלוקי הסובב וגם כיום יש הוגים חסידים הסוברים כך.
 
3. '''תפיסת ה"כלליות" של הראיה קוק''' - יש ביקורת דומה אצל תלמידי הרב קוק האומר שהאדם אינו צריך לנתק את עצמו מן הכלל ואדם שעושה כך יכול להיכנע לשליליות והרסנות כפי שמצטט הרב עמיטל את הרב קוק. הדבקות הדמיונית שהיא הזרה, שיש בעצמיותה, לא מקראה, ניגוד התורה המכוונת, להשכלה ולדרך ארץ לשלום הבריאות ולישוב העולם הרי היא יונקת מטומאת עבודה זרה כלומר אדם שמנשא להגיע לעצמיות בניגוד לדרכי התורה זה בא ממקום של עבודה זרה.
3. '''תפיסת ה"כלליות" של הראיה קוק''' - יש ביקורת דומה אצל תלמידי הרב קוק האומר שהאדם אינו צריך לנתק את עצמו מן הכלל ואדם שעושה כך יכול להיכנע לשליליות והרסנות כפי שמצטט הרב עמיטל את הרב קוק. הדבקות הדמיונית שהיא הזרה, שיש בעצמיותה, לא מקראה, ניגוד התורה המכוונת, להשכלה ולדרך ארץ לשלום הבריאות ולישוב העולם הרי היא יונקת מטומאת עבודה זרה כלומר אדם שמנשא להגיע לעצמיות בניגוד לדרכי התורה זה בא ממקום של עבודה זרה.