על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

תיאוריית פיאז'ה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: כמו תאוריית ההתפתחות של פרויד ושל אריקסון כך גם התאורייה ההתפתחותית של פיאז'ה בנויה משלבים.פיאז'ה שם ד...)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
כמו תאוריית ההתפתחות של פרויד ושל אריקסון כך גם התאורייה ההתפתחותית של פיאז'ה בנויה משלבים.פיאז'ה שם דגש על התהליכים הקוגנטיביים המתרחשים אצל הילדים - (תהליך למידה,תפיסה,פירוש הידע וכיוצא בזאת).
 
<gallery>
 
<gallery>
תמונה:PictureFileName.jpg|כיתוב תמונה
תמונה:PictureFileName.jpg|כיתוב תמונה
</gallery>
<gallery>
 
<gallery>
תמונה:PictureFileName.jpg|כיתוב תמונה
תמונה:PictureFileName.jpg|כיתוב תמונה
</gallery>::::::
</gallery>
</gallery>כמו תאוריית ההתפתחות של פרויד ושל אריקסון כך גם התאורייה ההתפתחותית של פיאז'ה בנויה משלבים.פיאז'ה שם דגש על התהליכים הקוגנטיביים המתרחשים אצל הילדים - (תהליך למידה,תפיסה,פירוש הידע וכיוצא בזאת).
פיאז'ה טען כי הילדים אינם סבילים אלא דווקא אקטיביים במובן שהם חוקרים את סביבתם ומגלים סקרנות בתחומים שונים ומגוונים בחברה.
פיאז'ה טען כי הילדים אינם סבילים אלא דווקא אקטיביים במובן שהם חוקרים את סביבתם ומגלים סקרנות בתחומים שונים ומגוונים בחברה.


לפי פיאז'ה ישנם 4 שלבים עיקריים בתאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית של הילדים:השלב הסנסורי-מוטורי המתרחש בגילאים שבין הלידה ועד גיל שנה וחצי בקירוב.השלב הקדם אופורציונאלי שמתרחש בגילאים שבין שנה וחצי ועד גיל שבע בקירוב כאשר השלב מתחלק לשני תתי שלבים - השלב הקדם מושגי והשלב האינטואטיבי.השלב השלישי הוא שלב האופרציות הקונקרטיות שמתרחש בגילאים שבין שבע לשתי מעשרה והשלב האחרון שלב האופירציות הפורמליות שמתחיל בגיל 12 ומתפתח עם השנים.
לפי פיאז'ה ישנם 4 שלבים עיקריים בתאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית של הילדים:השלב הסנסורי-מוטורי המתרחש בגילאים שבין הלידה ועד גיל שנה וחצי בקירוב.השלב הקדם אופורציונאלי שמתרחש בגילאים שבין שנה וחצי ועד גיל שבע בקירוב כאשר השלב מתחלק לשני תתי שלבים - השלב הקדם מושגי והשלב האינטואטיבי.השלב השלישי הוא שלב האופרציות הקונקרטיות שמתרחש בגילאים שבין שבע לשתי מעשרה והשלב האחרון שלב האופירציות הפורמליות שמתחיל בגיל 12 ומתפתח עם השנים.

גרסה מ־13:54, 21 בדצמבר 2009

::::::

</gallery> </gallery>כמו תאוריית ההתפתחות של פרויד ושל אריקסון כך גם התאורייה ההתפתחותית של פיאז'ה בנויה משלבים.פיאז'ה שם דגש על התהליכים הקוגנטיביים המתרחשים אצל הילדים - (תהליך למידה,תפיסה,פירוש הידע וכיוצא בזאת). פיאז'ה טען כי הילדים אינם סבילים אלא דווקא אקטיביים במובן שהם חוקרים את סביבתם ומגלים סקרנות בתחומים שונים ומגוונים בחברה.

לפי פיאז'ה ישנם 4 שלבים עיקריים בתאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית של הילדים:השלב הסנסורי-מוטורי המתרחש בגילאים שבין הלידה ועד גיל שנה וחצי בקירוב.השלב הקדם אופורציונאלי שמתרחש בגילאים שבין שנה וחצי ועד גיל שבע בקירוב כאשר השלב מתחלק לשני תתי שלבים - השלב הקדם מושגי והשלב האינטואטיבי.השלב השלישי הוא שלב האופרציות הקונקרטיות שמתרחש בגילאים שבין שבע לשתי מעשרה והשלב האחרון שלב האופירציות הפורמליות שמתחיל בגיל 12 ומתפתח עם השנים.