על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

ירמיה פרק א': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 6: שורה 6:
*'''אופי הנבואות''': תוכחה, נחמה.
*'''אופי הנבואות''': תוכחה, נחמה.


==מינוי ירמיהו==
===מינוי ירמיהו===
===סצנת דפוס===
====סצנת דפוס====
* '''מינוי:'''
* '''מינוי:'''
*# פניה מאלוהים.
*# פניה מאלוהים.

גרסה מ־10:10, 29 באוקטובר 2005

ת"ז של הנביא

  • שם: ירמיה בן חלקיה.
  • מגורים: ענתות.
  • מקצוע: כהן, ממשפחת כהנים דחויים (משפחות עלי).
  • בזמן מי ניבא: יאשיהו, יהויקים צדקיהו.
  • אופי הנבואות: תוכחה, נחמה.

מינוי ירמיהו

סצנת דפוס

  • מינוי:
    1. פניה מאלוהים.
    2. סירוב.
    3. שכנוע (קסמים, אותות ומופתים).
    4. הסכמה.
  • עקרות
    1. בשורה.
    2. תמיהה.
    3. שכנוע (קסמים).
    4. לידה.
  • אירוסין
    1. נפגשים ליד הבאר.
    2. החתן המיועד מציל את האשה.
    3. פגישה עם האב של האשה.
    4. חתונה.

מינוי הנביא - נבואת המראות

-מקלה השקד: היטבת לראות. שוקד אני על דברי לעשות. - סיר נפוח:

  • סיר עם מים רותחים.
  • צמח: סירה קוצנית.


בפסוקים אלו (4 - 16) מציגים בפנינו מאורע דרתמי בחיי הנביא - הקדשתו של ירמיהו לתפקיד. התיאור נפתח בגוף ראשון "ויהיה דבר ה' אלי לאמור. לאחר מכן יש לנו הכרזה של אלוהים "בטרם אצורך בבטן ידיעתיך, ובטרם תצא מרחם הקדשיך נביא, לגויים נתתיך". ירמיהו שומע שה' ייעד אותו לתפקידו בטרם נולד ולמרות זאת מסרב לקבל על עצמו את התפקיד. דברי האל נחתמים במעשה מיסתורי "וישלח ה' את ידו וייגע על פה ויאמר אדוני אלי הנה נתתי דברי בפיך".

גם אצל יששיה פרק ו' 6-1, ויחזקאל ג' 4-1 יש לנו מעמד דומה ותיאור דומה לייעוד התפקיד. המעמד אפוף המסתורין ומעורר היראה נחתם בכתב מינוי קצר "ראה הפקדתיך היום הזה על הגויים ועל הממליות ולנתוץ ולהעביד ולהרוס, לבנות ולנטוע" (פס' 10). עפ"י תיאור כתב מינוי זה אנו יכולים להבין את אופי הנבואות של ירמיהו לעתיד, למי הוא ינבא (גויים ובני ישראל) ואיזה סוג נבואה.

נבואת המראות פסוקים 16-11