https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&feed=atom&action=history חביבה מסיכה - היסטוריית גרסאות 2024-03-29T02:36:33Z היסטוריית הגרסאות של הדף הזה בוויקי MediaWiki 1.39.6 https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=19525&oldid=prev Amihai ב־14:55, 22 בנובמבר 2006 2006-11-22T14:55:31Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־17:55, 22 בנובמבר 2006</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l15">שורה 15:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 15:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[category:היסטוריה א&#039;]]</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[category:היסטוריה א&#039;]]</div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{ULR}}</ins></div></td></tr> </table> Amihai https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=13767&oldid=prev Raz ב־15:27, 29 ביוני 2006 2006-06-29T15:27:11Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־18:27, 29 ביוני 2006</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l13">שורה 13:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 13:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה מבטאת את הרוח הלאומית-תוניסאית, בה הדת שיחקה רק תפקיד משני ביותר. היא רצתה לקחת חלק שווה בחברה הלאומית המתפתחת, ולא להתבדל יחד עם רוב הקהילה היהודית, אשר ניסתה להתרחק כמה שיותר מהלאומיות התוניסאית.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה מבטאת את הרוח הלאומית-תוניסאית, בה הדת שיחקה רק תפקיד משני ביותר. היא רצתה לקחת חלק שווה בחברה הלאומית המתפתחת, ולא להתבדל יחד עם רוב הקהילה היהודית, אשר ניסתה להתרחק כמה שיותר מהלאומיות התוניסאית.</div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">[[category:היסטוריה א']]</ins></div></td></tr> </table> Raz https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=11324&oldid=prev Guy89 ב־10:20, 28 במרץ 2006 2006-03-28T10:20:17Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־13:20, 28 במרץ 2006</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1">שורה 1:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 1:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>&#039;&#039;&#039;חביבה מסיכה&#039;&#039;&#039;</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>&#039;&#039;&#039;חביבה מסיכה&#039;&#039;&#039;</div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס.&lt;BR&gt; בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז.&lt;BR&gt; היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד בבי&quot;ס, תפישה חדשה של מעמד האישה וזכויותיה.&lt;BR&gt; כאן אנו רואים &#039;&#039;&#039;תמורה תרבותית כפולה&#039;&#039;&#039; <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">- </del>ראשית ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </del>חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">השניה</del>, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח.&lt;BR&gt; חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) .&lt;BR&gt; היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית.&lt;BR&gt;  </div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס.&lt;BR&gt; בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז.&lt;BR&gt; היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד בבי&quot;ס, תפישה חדשה של מעמד האישה וזכויותיה.&lt;BR&gt; כאן אנו רואים &#039;&#039;&#039;תמורה תרבותית כפולה&#039;&#039;&#039;<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">: </ins>ראשית<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">- </ins>חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">; שנית</ins>, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח.&lt;BR&gt; חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) .&lt;BR&gt; היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית.&lt;BR&gt;  </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .&lt;BR&gt;</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .&lt;BR&gt;</div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים .&lt;BR&gt; להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.&lt;BR&gt;</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים .&lt;BR&gt; להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.&lt;BR&gt;</div></td></tr> </table> Guy89 https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=6412&oldid=prev Guy89 ב־13:35, 13 ביולי 2005 2005-07-13T13:35:52Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־16:35, 13 ביולי 2005</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1">שורה 1:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 1:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>&#039;&#039;&#039;חביבה מסיכה&#039;&#039;&#039;</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>&#039;&#039;&#039;חביבה מסיכה&#039;&#039;&#039;</div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס.&lt;BR&gt; בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז.&lt;BR&gt; היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">בביה</del>&quot;ס, <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">תפיסה </del>חדשה של מעמד האישה וזכויותיה.&lt;BR&gt; כאן אנו רואים &#039;&#039;&#039;תמורה תרבותית כפולה&#039;&#039;&#039; - ראשית ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר, חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית השניה, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח.&lt;BR&gt; חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) .&lt;BR&gt; היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית.&lt;BR&gt;  </div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס.&lt;BR&gt; בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז.&lt;BR&gt; היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">בבי</ins>&quot;ס, <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">תפישה </ins>חדשה של מעמד האישה וזכויותיה.&lt;BR&gt; כאן אנו רואים &#039;&#039;&#039;תמורה תרבותית כפולה&#039;&#039;&#039; - ראשית ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר, חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית השניה, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח.&lt;BR&gt; חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) .&lt;BR&gt; היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית.&lt;BR&gt;  </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .&lt;BR&gt;</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .&lt;BR&gt;</div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים .&lt;BR&gt; להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.&lt;BR&gt;</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים .&lt;BR&gt; להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.&lt;BR&gt;</div></td></tr> </table> Guy89 https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=4781&oldid=prev Guy89 ב־14:20, 10 ביוני 2005 2005-06-10T14:20:28Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־17:20, 10 ביוני 2005</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l9">שורה 9:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 9:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.).&lt;BR&gt; מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.&lt;BR&gt;  </div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.).&lt;BR&gt; מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.&lt;BR&gt;  </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">חביבה מסיכה זכתה להכנס לפנתיאון התוניסאי הלאומי מפני שהיא, יותר מכל, ייצגה את התפתחותה של התרבות הערבית-לאומית החדשה. גם בתור יהודיה, היא הצליחה להשתלב כאזרחית תוניסאית מן השורה, ונכנסה לתמונת ההתפתחות הלאומית של תוניסיה. השליטה בשפת הארץ, ההצטיינות כאזרח והנכונות למות בעד המולדת, תפסו את מקומם של הזהות הדתית ושמירת המצוות בפסגת ההצטיינות בקהיליית הזהות הלאומית החדשה. דבר זה נתן לחביבה מסיכה את האפשרות לשותפות בין מוסלמים ויהודים במציאות התוניסאית.</ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">חביבה מסיכה מבטאת את הרוח הלאומית-תוניסאית, בה הדת שיחקה רק תפקיד משני ביותר. היא רצתה לקחת חלק שווה בחברה הלאומית המתפתחת, ולא להתבדל יחד עם רוב הקהילה היהודית, אשר ניסתה להתרחק כמה שיותר מהלאומיות התוניסאית.</ins></div></td></tr> </table> Guy89 https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=3691&oldid=prev Amihai ב־09:44, 9 ביוני 2005 2005-06-09T09:44:26Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־12:44, 9 ביוני 2005</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1">שורה 1:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 1:</td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&#039;&#039;&#039;</ins>חביבה מסיכה<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&#039;&#039;&#039;</ins></div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס. בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז. היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד בביה&quot;ס, תפיסה חדשה של מעמד האישה וזכויותיה. כאן אנו רואים תמורה תרבותית כפולה - ראשית ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר, חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית השניה, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח. חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) . היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית.  </div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div> </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד בביה&quot;ס, תפיסה חדשה של מעמד האישה וזכויותיה.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>כאן אנו רואים <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&#039;&#039;&#039;</ins>תמורה תרבותית כפולה<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&#039;&#039;&#039; </ins>- ראשית ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר, חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית השניה, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) .<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins></div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים . להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt;</ins></div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>בחברות המוסלמית וביהודית מעמד הגבר מעל האישה , הגבר פעיל בחיי ציבור, בחיי הדת, הוא המפרנס ובעל הסמכות במשפחה הפטריארכלית. אישה הגונה צריכה להסתגר בביתה ולא להראות לזרים ובחברה היהודית המסורתית אסור לאישה לשיר בפני קהל גברים ובוודאי אין לחשוף חלקים מגופה בפני הרבים. (נשים שעסקו בבידור סבלו מתדמית נמוכה במיוחד מאחר ועברו על הערכים המקובלים בחברה המסורתית).</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים .<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt;</ins></div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הייתה לחביבה  אישיות דומיננטית, יכולת ליצור קשר טוב עם הקהל, זכתה להערצה רבה ומשכה קהל רב להופעות. היא ניצלה זאת לצורך קבלת שכר גבוה יותר ותפקידים חשובים יותר. אולי באורח קיצוני לתקופה , העריצו אותה כאלילה למרות האיסורים עליהם עברה. היא התנערה ממצוות הדת היהודית וודאי שלא הייתה מקובלת על החברה היהודית המסורתית בתוניסיה, מה גם שהופיעה בפני גברים, קהל שאינו יהודי, מאהבים יהודים, נוצרים ומוסלמים. למרות כל זאת לא העז איש ( כולל הרבנים) לגנות אותה.  חיי האהבה של חביבה היו חופשיים , היו לה מאהבים יהודיים, מוסלמים ונוצרים והיא עמדה להינשא לראול מרן , צרפתי נוצרי. (בעלת גישה פמיניסטית , למרות שהיא בוודאי לא ידעה מה זה )     </div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>בחברות המוסלמית וביהודית מעמד הגבר מעל האישה , הגבר פעיל בחיי ציבור, בחיי הדת, הוא המפרנס ובעל הסמכות במשפחה הפטריארכלית.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>אישה הגונה צריכה להסתגר בביתה ולא להראות לזרים ובחברה היהודית המסורתית אסור לאישה לשיר בפני קהל גברים ובוודאי אין לחשוף חלקים מגופה בפני הרבים. (נשים שעסקו בבידור סבלו מתדמית נמוכה במיוחד מאחר ועברו על הערכים המקובלים בחברה המסורתית).<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt;</ins></div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>בהמשך הקימה להקה משלה וזכתה להצלחה רבה, הופיעה ברחבי תוניס ואף מחוץ לה באירופה- פריס, ברלין, מונטה קרלו ועוד. חביבה השתלבה בתיאטרון בזכות עצמה וללא קשר לדתה היא משתלבת בסיפור התפתחותה של תרבות חדשה ומודרנית בתוניס שהקדימה בוודאי את זמנה. אישה יהודיה שהצליחה לנתק את &quot;הכבלים&quot; החברתיים והדתיים של המסורת ולהוכיח שיש ביכולתה להתמודד בהצלחה ללא כל עוררין עם תרבות אירופה, קראה תגר על המסורת הן היהודית והן המוסלמית. לא הייתה זו תופעה אלא הצלחה די פרסונלית בזכות הכשרון האמנותי שלה בתחום השירה והמשחק.</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הייתה לחביבה  אישיות דומיננטית, יכולת ליצור קשר טוב עם הקהל, זכתה להערצה רבה ומשכה קהל רב להופעות.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>היא ניצלה זאת לצורך קבלת שכר גבוה יותר ותפקידים חשובים יותר.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>אולי באורח קיצוני לתקופה , העריצו אותה כאלילה למרות האיסורים עליהם עברה.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>היא התנערה ממצוות הדת היהודית וודאי שלא הייתה מקובלת על החברה היהודית המסורתית בתוניסיה, מה גם שהופיעה בפני גברים, קהל שאינו יהודי, מאהבים יהודים, נוצרים ומוסלמים. למרות כל זאת לא העז איש ( כולל הרבנים) לגנות אותה.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>  חיי האהבה של חביבה היו חופשיים , היו לה מאהבים יהודיים, מוסלמים ונוצרים והיא עמדה להינשא לראול מרן , צרפתי נוצרי. (בעלת גישה פמיניסטית , למרות שהיא בוודאי לא ידעה מה זה )<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>   </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.). מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.  </div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>בהמשך הקימה להקה משלה וזכתה להצלחה רבה, הופיעה ברחבי תוניס ואף מחוץ לה באירופה- פריס, ברלין, מונטה קרלו ועוד.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>חביבה השתלבה בתיאטרון בזכות עצמה וללא קשר לדתה היא משתלבת בסיפור התפתחותה של תרבות חדשה ומודרנית בתוניס שהקדימה בוודאי את זמנה. אישה יהודיה שהצליחה לנתק את &quot;הכבלים&quot; החברתיים והדתיים של המסורת ולהוכיח שיש ביכולתה להתמודד בהצלחה ללא כל עוררין עם תרבות אירופה, קראה תגר על המסורת הן היהודית והן המוסלמית.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>לא הייתה זו תופעה אלא הצלחה די פרסונלית בזכות הכשרון האמנותי שלה בתחום השירה והמשחק.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt;</ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.).<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins>מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">&lt;BR&gt; </ins></div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td></tr> </table> Amihai https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=3659&oldid=prev Amihai ב־09:42, 9 ביוני 2005 2005-06-09T09:42:01Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־12:42, 9 ביוני 2005</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l8">שורה 8:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 8:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.). מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.  </div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.). מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.  </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">תודה לאור ולדוד (ולי) :P</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr> </table> Amihai https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=3658&oldid=prev Roym ב־08:15, 9 ביוני 2005 2005-06-09T08:15:38Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־11:15, 9 ביוני 2005</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l9">שורה 9:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 9:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr> <tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>תודה לאור <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">יעקובי </del>:P</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>תודה לאור <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">ולדוד (ולי) </ins>:P</div></td></tr> </table> Roym https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=3657&oldid=prev Roym ב־08:13, 9 ביוני 2005 2005-06-09T08:13:27Z <p></p> <table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr class="diff-title" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">&larr;גרסא ישנה יותר</td> <td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">גרסה מ־11:13, 9 ביוני 2005</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l8">שורה 8:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 8:</td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.). מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.  </div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.). מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.  </div></td></tr> <tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr> <tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">תודה לאור יעקובי :P</ins></div></td></tr> </table> Roym https://www.sikumuna.co.il/index.php?title=%D7%97%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94_%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%94&diff=3656&oldid=prev Roym ב־08:12, 9 ביוני 2005 2005-06-09T08:12:49Z <p></p> <p><b>דף חדש</b></p><div>חביבה מסיכה<br /> חביבה מסיכה נולדה בתוניס בשנת 1899, מוצאה ממשפחה ענייה, שהתגוררה ב&quot;אלחארה&quot;, הרובע היהודי בתוניס. בגיל צעיר התייתמה וגדלה בבית דודתה שהייתה זמרת בשם לילה ספאז. היא טיפחה את חביבה שגילתה כשרון מוסיקלי לשירה ומשחק. חביבה נשלחה ללמוד בביה&quot;ס לבנות של כי&quot;ח. בתי הספר של כי&quot;ח פתחו פתח לשינוי בעצם העובדה שנשים יכולות ללמוד בביה&quot;ס, תפיסה חדשה של מעמד האישה וזכויותיה. כאן אנו רואים תמורה תרבותית כפולה - ראשית ילדות/נשים שהולכות ללמוד בבית ספר, חידוש של התקופה בהשפעת התמורה התרבותית השניה, השפעת ההשכלה המערבית, השפעה צרפתית שחדרה באמצעות כי&quot;ח. חביבה החלה בגיל צעיר לשיר בחתונות ברובע היהודי וזכתה להצלחה רבה והקהל החל לכנות אותה חביבת אלכל ( חביבת הכל) והשם חביבה דבק בה.(שמה המקורי היה בעצם מרגריט -שם בעל אוריינטציה אירופאית ) . היא לא ידעה קרוא וכתוב בעברית ובערבית אלא השתמשה באותיות לטיניות , צרפתית (במוסדות כי&quot;ח למדו צרפתית) על מנת לרשום טכסטים בערבית או ערבית/יהודית. <br /> חביבה הצטרפה ללהקת תיאטרון ערבי כשהייתה בת 20 , היו גם יהודים נוספים שהצטרפו לתיאטרון הערבי בתוניס, התיאטרון של מוחמד בורגיבה ( אחיו של ר&#039; התנועה הלאומית התוניסאית –חביב בורגיבה ומי שלימים נהיה נשיא תוניס) .<br /> על מנת להשתלב בתיאטרון הייתה דרושה זיקה אל התרבות האירופית המודרנית והן אל התרבות הערבית, חביבה הייתה מעורה בשתי תרבויות אלה. התיאטרון היה בהשפעה צרפתית מערבית והציג מחזות אירופים . להקות התיאטרון המודרני בתוניס חיו בפתיחות ונוצרו קשרים רומנטים בין ערבים ויהודיות וההיפך.<br /> בחברות המוסלמית וביהודית מעמד הגבר מעל האישה , הגבר פעיל בחיי ציבור, בחיי הדת, הוא המפרנס ובעל הסמכות במשפחה הפטריארכלית. אישה הגונה צריכה להסתגר בביתה ולא להראות לזרים ובחברה היהודית המסורתית אסור לאישה לשיר בפני קהל גברים ובוודאי אין לחשוף חלקים מגופה בפני הרבים. (נשים שעסקו בבידור סבלו מתדמית נמוכה במיוחד מאחר ועברו על הערכים המקובלים בחברה המסורתית).<br /> הייתה לחביבה אישיות דומיננטית, יכולת ליצור קשר טוב עם הקהל, זכתה להערצה רבה ומשכה קהל רב להופעות. היא ניצלה זאת לצורך קבלת שכר גבוה יותר ותפקידים חשובים יותר. אולי באורח קיצוני לתקופה , העריצו אותה כאלילה למרות האיסורים עליהם עברה. היא התנערה ממצוות הדת היהודית וודאי שלא הייתה מקובלת על החברה היהודית המסורתית בתוניסיה, מה גם שהופיעה בפני גברים, קהל שאינו יהודי, מאהבים יהודים, נוצרים ומוסלמים. למרות כל זאת לא העז איש ( כולל הרבנים) לגנות אותה. חיי האהבה של חביבה היו חופשיים , היו לה מאהבים יהודיים, מוסלמים ונוצרים והיא עמדה להינשא לראול מרן , צרפתי נוצרי. (בעלת גישה פמיניסטית , למרות שהיא בוודאי לא ידעה מה זה ) <br /> בהמשך הקימה להקה משלה וזכתה להצלחה רבה, הופיעה ברחבי תוניס ואף מחוץ לה באירופה- פריס, ברלין, מונטה קרלו ועוד. חביבה השתלבה בתיאטרון בזכות עצמה וללא קשר לדתה היא משתלבת בסיפור התפתחותה של תרבות חדשה ומודרנית בתוניס שהקדימה בוודאי את זמנה. אישה יהודיה שהצליחה לנתק את &quot;הכבלים&quot; החברתיים והדתיים של המסורת ולהוכיח שיש ביכולתה להתמודד בהצלחה ללא כל עוררין עם תרבות אירופה, קראה תגר על המסורת הן היהודית והן המוסלמית. לא הייתה זו תופעה אלא הצלחה די פרסונלית בזכות הכשרון האמנותי שלה בתחום השירה והמשחק.<br /> הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע&quot;י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה. ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.). מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה. <br /> ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע&quot;י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.</div> Roym