על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

בלה בארטוק: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 16: שורה 16:
בארטוק החזיר את הקצב למוסיקה הקלאסית תוך שימוש במוזיקת עם וחידושים
בארטוק החזיר את הקצב למוסיקה הקלאסית תוך שימוש במוזיקת עם וחידושים
בתחום התיזמור וההרמוניה ה א-טונלית.
בתחום התיזמור וההרמוניה ה א-טונלית.
[[קטגוריה:מוזיקה]]

גרסה אחרונה מ־21:17, 4 בנובמבר 2007

בלה בארטוק

  • שנים: 1881 - 1945
  • בלה בארטוק היה אחת הדמויות הדומיננטיות במוזיקה של

המאה העשרים וכנראה גדול המלחינים ההונגריים, שהשפעתו אדירה גם בארצות הברית. בארטוק הכניס את הקצב חזרה אשר ואגנר הוציא אותו תוך שימוש במוזיקת עם וחידושים בתחום התיזמור וההרמוניה ה א-טונלית.

  • מבין יצירותיו המשפיעות: קונצ'רטו לתזמורת; מוזיקה למיתרים, כלי הקשה

וצ'לסטה; קונצ'רטו לפסנתר מס' 3, קונצ'רטו לכינור מס' 2, סוויטת מחול, טירתו של כחול הזקן, רביעיית מיתרים מס' 4, 5, ו-6.

  • ברטוק ניחן בתשוקה לאתנו-מוסיקולוגיה ,(ענף המוסיקולוגיה העוסק בחקר

המוסיקה של עמים ותרבויות שונות). המוטיבים המקצבים והדפוסים התבניתיים הפיחו חיים במוסיקה של המלחין ההונגרי ובמוסיקה העממית מסורתית שהוא למד, הוא יצר לעצמו סגנון מקורי ומיוחד על ידי שילוב של המוסיקה העממית והשפעתם של מלחינים בני זמנו. בארטוק החזיר את הקצב למוסיקה הקלאסית תוך שימוש במוזיקת עם וחידושים בתחום התיזמור וההרמוניה ה א-טונלית.