על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

מבחנים בתולדות האומנות

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
גרסה מ־21:29, 25 במאי 2005 מאת איילת (שיחה | תרומות)
(הבדל) ←גרסא ישנה יותר | צפה בגרסא נוכחית (הבדל) | גרסא חדשה יותר→ (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

היבטים בהבנת האמנות על רקע העולם המודרני

ענה על 5 שאלות מבין השאלות 1-9 {לכל שאלה 20 נק'}

שאלה מספר 1 השווה בין הנשיקה של ברנקוזי מול "ראש בנוי" של נחום גאבו.

א. ציין/י באיזו טכניקה ומאילו חומרים נעשה כל פסל (4 נק') ב. השווה/י בין הפסלים מבחינת הצורות (4 נק') ג. השווה/י בין הפסלים מבחינת מסה וחלל. ותרומתם להעברת המסר בכל אחד מהפסלים (12 נק')


שאלה מספר 2- צרכי ציבור האנדרטה לחטיבת הנגב בבאר שבע/דני קרוון מול האנדרטה בנגבה/נתן רפופורט.

א. ציין/י באיזו טכניקה ומאילו חומרים נעשה כל פסל (4 נק') ב. השווה/י בין היצירות מבחינת הצורות (4 נק') ג. השווה/י בין הפסלים מבחינת מסה וחלל. ותרומתם למסר (8 נק') ד. ציין/י היכן ממוקמים הפסלים, והסבר/י מה הקשר בין הפסל וסביבתו (4 נק')


שאלה מספר 3- אדריכלות היכל הספר מול מוזיאון ישראל

א. הסבר/י מה תפקידו של כל אחד מהמבנים (4 נק') ב. הסבר/י את הקשר בין הצורה של כל מבנה ותפקידו (4 נק') ג. הסבר/י מהי המשמעות של הצבע בכל אחד מהמבנים (4 נק') ד. הסבר/י כיצד משתלב המבנה בסביבתו (4 נק')


שאלה מספר 4 ניצי לילה/הופר מול מלחמת הדגים/מאסון

א. ציין/י את המניע בכל יצירה (4 נק') ב. ציין/י את הטכניקה והחומרים בכל אחת מהיצירות תאר/י את שלבי העבודה ביצירה מלחמת הדגים (4 נק') ג. השווה/י בין שתי היצירות מן הבחינות הבאות: הצורות, תפיסת החלל, הצבעוניות, הקומפוזיציה (8 נק') ד. בכל אחת מהיצירות הסבר/י מהו המסר (4 נק')


שאלה 5- אווירה "מה למעשה עושה את הבטים של היום כה שונים וכה מושכים/המילטון מו חתונה כפרית/פיטר ברויגל

א. בכל אחת מן היצירות ציין/י מהו המניע ליצירה (4 נק') ב. השווה/י בין היצירות מבחינת: הנושא, הקומפוזיציה, תפיסת החלל, הצורות (8 נק') ג. בכל אחת מהיצירות תאר/י את האווירה הנוצרת ביצירה ותרומתה למסר (6 נק')


שאלה מספר 6- רגשות המנגן העיוור/פיקאסו מול ליל כוכבים/וינסנט ואן גוך

א. בכל אחת מהיצירות ציין/י: מהו המניע ליצירה (4 נק') ב. בכל אחת מהיצירות ציין/י באיזה צבעוניות משתמש האמן והסבר את תרומת הצבעוניות לאווירה, למסר (6 נק') ג. בכל אחת מן היצירות התייחס/י לקומפוזיציה, לצורות (6 נק') ד. הסבר/י מהו הקשר בכל אחת מהיצירות בין הביוגרפיה של האמן והיצירה (4 נק')


שאלה מספר 7- דימויים המוזה הישנה/ברנקוזי מול התמדת הזכרון/דאלי

א. מהו המניע לכל אחת מן היצירות (4 נק') ב. מהו הנושא המשותף לשתי היצירות? (2 נק') ג. תארי/י את הדיומיים בכל אחת מהיצירות והסבר/י את תרומתם למשמעות (12 נק')


שאלה מספר 8- טכניקות מתווה לשיעור ריקוד/דגה מול סמטה בירושלים/יעקב שטיינהארט

א.ציין/י באיזו טכניקה נעשתה כל יצירה (4 נק') ב. מהו המניע לכל יצירה ומהי תרומת הטכניקה למשמעות ולמסר? (4 נק') ג. השווה/י בין היצירות מבחינת: תפיסת החלל, אור וצל, זוית הראיה של הצייר, קומפוזיציה, הקו (12 נק')


שאלה מספר 9- הצבע באמנות לפניך רשימה של סוגי צבעים: צבע מתעד, צבע מקומי, צבע סמלי, צבע רגשי.

א. בחר/י שני סוגי צבעים והסבר/י אותם (4 נק') ב. ציין/י שם של יצירה אחת המתאימה לכל אחד מסוגי הצבעים, ציין/י גם את שמות האמנים (4 נק'). ג. תאר/י את הצבע בשתי היצירות שבחרת, והסבר/י מה תפקידו בכל אחת מהיצירות (12 נק')