admin, בירוקרטים, מפעילי מערכת
4,938
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
מ (שוחזר לעריכה אחרונה על ידי Guy89) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
===משמעות המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה=== | |||
המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה, מנהלו הצעיר של שלוחת כי"ח בתוניס, מסמל הרבה יותר ממאבק פרטי בין שני אנשים. מאבק זה מסמל את ההתלבטות בנוגע לגישה שבה יש לדבוק בחינוך הנוער היהודי בתוניסיה ובארצות ערב בכלל. | |||
הרב גוויטע התנגד לפגיעה ביסודותיה המסורתיים של התרבות היהודית. הוא תמך בהענקת חינוך דתי הולם לנוער המקומי. הוא האמין שכל זה יכול לבוא לצד לימוד הכלים הדרושים במציאות הכלכלית והפוליטית החדשה בצפון אפריקה. | |||
מר באסה דגל כמובן ביסודותיה של תנועת כי"ח (מטרות התנועה כתובות בסעיף 2 בפרק זה של העבודה). הוא האמין שעולם הערכים הישן, בו היה לדת מקום מרכזי, כבר איננו רלוונטי. | |||
שתי הגישות התנגשו אחת בשנייה, והיה ברור שרק גישה אחת יכולה להתקיים: | |||
גישתו של הרב גוויטע, כי הדת היא החשובה והמרכזית בחינוך, או גישתה של כי"ח ומר באסה, כי הדת איננה רלוונטית יותר וכי יש להתאים את הקהילה היהודית למציאות הפוליטית והכלכלית החדשה, ע"י הטמעות בחברה האירופאית. |