7
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
DaViDHsikum (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
|||
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת) | |||
שורה 28: | שורה 28: | ||
המגפיים והמדים הם מעין מיטונימיה לגרמנים, לנאצים. | המגפיים והמדים הם מעין מיטונימיה לגרמנים, לנאצים. | ||
יחד עם זאת, הדובר מנסה להסביר שהם נבראו בצלם. הביטוי הוא ארמז מקראי מבראשית- "ויברא אלוהים את | יחד עם זאת, הדובר מנסה להסביר שהם נבראו בצלם. הביטוי הוא ארמז מקראי מבראשית- "ויברא אלוהים את האדם בצלמו, בצלם אלוהים ברא אותו". | ||
המשפט המקראי בא להדגיש את ייחודיות האדם כאדם. המשפט השני מדגיש באופן אירוני ומנוגד את המשמעות של "להברא בצלם"- לקבל את תכונות הרשע והרצחנות. הביטוי "להברא בצלם" הופך לביטוי אירוני. | המשפט המקראי בא להדגיש את ייחודיות האדם כאדם. המשפט השני מדגיש באופן אירוני ומנוגד את המשמעות של "להברא בצלם"- לקבל את תכונות הרשע והרצחנות. הביטוי "להברא בצלם" הופך לביטוי אירוני. | ||
== הבית השני: == | == הבית השני: == | ||
שורה 40: | שורה 38: | ||
אם לגרמני יש גוף ודמות, הדובר מעיד על עצמו שהוא רק צל ומעבר לכך, יש גם אמירה שאותו ברא בורא אחר- לו יש בורא אחר. | אם לגרמני יש גוף ודמות, הדובר מעיד על עצמו שהוא רק צל ומעבר לכך, יש גם אמירה שאותו ברא בורא אחר- לו יש בורא אחר. | ||
יתכן וזהו אותו בורא, אלא שתכונותיו אחרות. אם לרוצח נתן את צלמו ודמותו, לנרצח לא השאיר דבר, אפילו | יתכן וזהו אותו בורא, אלא שתכונותיו אחרות. אם לרוצח נתן את צלמו ודמותו, לנרצח לא השאיר דבר, אפילו לא משהו שימות בו. | ||
האמירה "לא השאיר בי מה שימות" היא אירונית – לכאורה נראה הדבר טוב, אך לקורא מובן כי זהו איננו "חסד"- לא נשאר לדובר דבר. | האמירה "לא השאיר בי מה שימות" היא אירונית – לכאורה נראה הדבר טוב, אך לקורא מובן כי זהו איננו "חסד"- לא נשאר לדובר דבר. | ||
== בבית השלישי: == | == בבית השלישי: == |
עריכות