admin, בירוקרטים, מפעילי מערכת, widgeteditor
2,792
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
(←בית א') |
|||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 53: | שורה 53: | ||
בת הנותנת אימון, אהבה בלתי מסוייגת לאביה.<BR> וכן גם תלות והערצה, והנה הוא במחי מכה על כף היד, שבר את האימון, ביטל ומוסס את האהבה וניטרל את הערצה של הבת לאביה.<BR> כי בהמשך האב כבר אינו "אבא שלי" אלא רק "אבא".<BR> וכשבגרה הוא חדל מהכות אותה, אבל זה כבר לא אותו אבא נערץ ואהוב.<BR> העלבון וההשפלה עשו את שלהם. | בת הנותנת אימון, אהבה בלתי מסוייגת לאביה.<BR> וכן גם תלות והערצה, והנה הוא במחי מכה על כף היד, שבר את האימון, ביטל ומוסס את האהבה וניטרל את הערצה של הבת לאביה.<BR> כי בהמשך האב כבר אינו "אבא שלי" אלא רק "אבא".<BR> וכשבגרה הוא חדל מהכות אותה, אבל זה כבר לא אותו אבא נערץ ואהוב.<BR> העלבון וההשפלה עשו את שלהם. | ||
קיים בשיר תהליך- בית 1 "אבא מכה אותי", בית 2-"אבא היכה על כף ידי", בית 3-"אבא חדל מלהכות אותי", בית 4-"אבא חדל מלהכות אותי אך הפחד שריר וקיים".<BR> | קיים בשיר תהליך- בית 1 "אבא מכה אותי", בית 2-"אבא היכה על כף ידי", בית 3-"אבא חדל מלהכות אותי", בית 4-"אבא חדל מלהכות אותי אך הפחד שריר וקיים".<BR> | ||
====בית ב'==== | ====בית ב'==== | ||
שורה 74: | שורה 72: | ||
#'''מיסגור הבתים''' באופן קבוע וכמעט סימטרי בין השורה הראשונה והאחרונה, והחזרות הקבועות של המסגרת והשורות, זהו מבנה טכני שיוצר תחושה של קיבעון. | #'''מיסגור הבתים''' באופן קבוע וכמעט סימטרי בין השורה הראשונה והאחרונה, והחזרות הקבועות של המסגרת והשורות, זהו מבנה טכני שיוצר תחושה של קיבעון. | ||
#'''הלשון הציורית''' של תיאור המיקום והאירוע הטראומטי מתקדמים יחד עם תיאור התבגרותה של הדוברת.<BR>בתחילה הלשון היא ילדותית משהו ("אבא שלי הכה אותי ; כף יד רשעה ; כולם צחקו"), אולם בהמשך כשהיא בוגרת, הלשון והתיאורים נעשים יותר שיריים, ביטויים ציוריים ומטאפוריים ("קוים של עשן"- מצב נפשי ; "שריר וקיים/אמת ויציב" ; "צימחה אצבעות") זוהי כבר לשון של אדם בוגר, ומתאימים לתיאור הנפשי שלה בשיר- חוויה שקיבעה אותה ולא נתנה לה להתבגר (היא מתבגרת פיזית אך מהבחינה הנפשית היא "תקועה" כילדה).<BR> | #'''הלשון הציורית''' של תיאור המיקום והאירוע הטראומטי מתקדמים יחד עם תיאור התבגרותה של הדוברת.<BR>בתחילה הלשון היא ילדותית משהו ("אבא שלי הכה אותי ; כף יד רשעה ; כולם צחקו"), אולם בהמשך כשהיא בוגרת, הלשון והתיאורים נעשים יותר שיריים, ביטויים ציוריים ומטאפוריים ("קוים של עשן"- מצב נפשי ; "שריר וקיים/אמת ויציב" ; "צימחה אצבעות") זוהי כבר לשון של אדם בוגר, ומתאימים לתיאור הנפשי שלה בשיר- חוויה שקיבעה אותה ולא נתנה לה להתבגר (היא מתבגרת פיזית אך מהבחינה הנפשית היא "תקועה" כילדה).<BR> | ||
#'''כותרת השיר''' היא הנושא, לא הכף עצמה אלא בעיקר מה שהיא מסמלת. הכף היא הדוברת והיא עדיין חיה בתחושת העלבון שהעליב אותה האב לעיני כולם. | #'''כותרת השיר''' היא הנושא, לא הכף עצמה אלא בעיקר מה שהיא מסמלת. הכף היא הדוברת והיא עדיין | ||
חיה בתחושת העלבון שהעליב אותה האב לעיני כולם. | |||
#מראה השיר- | #מראה השיר- | ||
נראה כשיר קלאסי, מאורגן מבחינת בתים ושורות, מחולק ל-4 בתים, 4 שורות.בכל בית שורה ארוכה יותר שורה קצרה יותר- אחידות. אין חרוזים, קיימים סימני פיסוק-נקודות ופסיקים רק בסוף שורה אך לא בכל השורות. | נראה כשיר קלאסי, מאורגן מבחינת בתים ושורות, מחולק ל-4 בתים, 4 שורות.בכל בית שורה ארוכה יותר | ||
שורה קצרה יותר- אחידות. אין חרוזים, קיימים סימני פיסוק-נקודות ופסיקים רק בסוף שורה אך | |||
לא בכל השורות. | |||
#אמצעים אומנותיים- | #אמצעים אומנותיים- | ||
1.חזרה מדויקת "קווים של עשן נטו במלוכסן" | 1.חזרה מדויקת "קווים של עשן נטו במלוכסן" | ||
קו האלכסון מבטא חוסר יציבותשמביע חוסר ביטחון, העשן מערפל את הדברים. והעשן גם נימוג-בר, שמבטא עמימות, חוסר יציבות, וחוסר ביטחון. | קו האלכסון מבטא חוסר יציבותשמביע חוסר ביטחון, העשן מערפל את הדברים. והעשן גם נימוג-בר, | ||
שמבטא עמימות, חוסר יציבות, וחוסר ביטחון. | |||
השירה חוזרת בכל ביתולכן המצב קבועבשיר- הסבירות היא שהעשן יוצר חציצה בין הדוברת לאביה. | השירה חוזרת בכל ביתולכן המצב קבועבשיר- הסבירות היא שהעשן יוצר חציצה בין הדוברת לאביה. | ||
משפט זה ממשיך את רגשות הדוברת שעדיין חשה פחד מאוימת מהכף יד של האב שהיכה בכף ידה. | משפט זה ממשיך את רגשות הדוברת שעדיין חשה פחד מאוימת מהכף יד של האב שהיכה בכף ידה. | ||
הקווים של העשן יוצרים ערפל, מחיצה הדבר ממחיש את חוסר הביטחון של הילדה שלא מאמינים לה , דבר שמשפיל את הדוברת. | הקווים של העשן יוצרים ערפל, מחיצה הדבר ממחיש את חוסר הביטחון של הילדה שלא מאמינים לה , | ||
דבר שמשפיל את הדוברת. | |||
2.חזרה מדויקת- "מה שסיפרתי אמת ויציב" | 2.חזרה מדויקת- "מה שסיפרתי אמת ויציב" | ||
משפט זה מופיע בסוף הבית הראשון ובסוף הבית השני, יש המשך למגמה זאת בחזרה לא מדויקת בבית שלישי "וכל מעשה שריר וקיים" והופך בבית רביעילמשפט "אך הפחד שריר וקיים". | משפט זה מופיע בסוף הבית הראשון ובסוף הבית השני, יש המשך למגמה זאת בחזרה לא מדויקת בבית שלישי "וכל מעשה שריר וקיים" והופך בבית רביעילמשפט "אך הפחד שריר וקיים". | ||
אמת ויציב- זה נורא חזק מדגישים את זה חוזרים כמה פעמים לזרה לא מדויקת, כמה שדיברתי לעומ ת הקווים באלכסון שזהו קו שעומד ליפול, חוסר וודאות, האיום נורא גדול עלי!!! | אמת ויציב- זה נורא חזק מדגישים את זה חוזרים כמה פעמים לזרה לא מדויקת, כמה שדיברתי לעומ ת הקווים | ||
באלכסון שזהו קו שעומד ליפול, חוסר וודאות, האיום נורא גדול עלי!!! | |||
[[קטגוריה:ספרות]] | [[קטגוריה:ספרות]] |