78
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
נור בן שלום (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
נור בן שלום (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
(אלגרו, לרגטו, מנואט, אלגרטו + וריאציות) | (אלגרו, לרגטו, מנואט, אלגרטו + וריאציות) | ||
למוצרט היתה אהבה מיוחדת לקלרניט. מוצרט כתב את החמישיה (לקלרניט, 2 | *למוצרט היתה אהבה מיוחדת לקלרניט. מוצרט כתב את החמישיה (לקלרניט, 2 | ||
כינורות, ויולה וצ'לו) לחברו הטוב נגן הקלרניט אנתון שטטלר. | כינורות, ויולה וצ'לו) לחברו הטוב נגן הקלרניט אנתון שטטלר. | ||
הקלרניט של שטטלר נבנה במיוחד לביצוע היצירה כדי לבצע את הצלילים הנמוכים | הקלרניט של שטטלר נבנה במיוחד לביצוע היצירה כדי לבצע את הצלילים הנמוכים | ||
שורה 11: | שורה 11: | ||
החמישיה היא אחת מהיצירות האחרונות שכתב להרכבים קאמרים. | החמישיה היא אחת מהיצירות האחרונות שכתב להרכבים קאמרים. | ||
הפרק הראשון (אלגרו) הוא חלק מהצורה (form) של הסונטה: | *הפרק הראשון (אלגרו) הוא חלק מהצורה (form) של הסונטה: | ||
בפרק הראשון ישנו עירבוב אדיר של צלילים (בהתאמה). | בפרק הראשון ישנו עירבוב אדיר של צלילים (בהתאמה). | ||
פעמים רבות נשמע הנושא מנוגן על ידי הקלרניט ולפעמים על ידי המיתרים. | פעמים רבות נשמע הנושא מנוגן על ידי הקלרניט ולפעמים על ידי המיתרים. | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
ומתבצע דיאלוג בין הקלרניט לצ'לו (הבהיר והגבוה מול העמוק והנמוך). | ומתבצע דיאלוג בין הקלרניט לצ'לו (הבהיר והגבוה מול העמוק והנמוך). | ||
הפרק השני (לרגטו) מראה את היכולות, היופי והעומק של הקלרניט. שאר הכלים | *הפרק השני (לרגטו) מראה את היכולות, היופי והעומק של הקלרניט. שאר הכלים | ||
המלווים "נותנים רקע" לקלרניט. הם מנגנים עם סורדינו, חוץ מהצ'לו המנסה | המלווים "נותנים רקע" לקלרניט. הם מנגנים עם סורדינו, חוץ מהצ'לו המנסה | ||
להביע עומק. | להביע עומק. | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
ולבסוף חזרה על המלודיה (הנושא הראשון המנסה להביע רגש ונשמה). | ולבסוף חזרה על המלודיה (הנושא הראשון המנסה להביע רגש ונשמה). | ||
הפרק השלישי (מנואט) מבוסס על ריקוד ישן מתומצת: | *הפרק השלישי (מנואט) מבוסס על ריקוד ישן מתומצת: | ||
הצורה (from) של המנואט הוא A – B – A – B - A . | הצורה (from) של המנואט הוא A – B – A – B - A . | ||
B – שני סוגי טריו. הראשון מנוגן ללא הקלרניט והשני יחד איתו. | B – שני סוגי טריו. הראשון מנוגן ללא הקלרניט והשני יחד איתו. | ||
שורה 34: | שורה 34: | ||
המובא באקורדים דיסוננטים של כלי הקשת. לסיום חזרה על הנושא הראשון. | המובא באקורדים דיסוננטים של כלי הקשת. לסיום חזרה על הנושא הראשון. | ||
הפרק הרביעי (אלגרטו + וריאציות): | *הפרק הרביעי (אלגרטו + וריאציות): | ||
בתוך פרק זה יש 4 וריאציות. שלושת הראשונות מבוצעות באלגרו. הוריאציה | בתוך פרק זה יש 4 וריאציות. שלושת הראשונות מבוצעות באלגרו. הוריאציה | ||
הרביעית מנוגנת באדג'יו המבוסס על הפרק השני. לבסוף הוא זורם אל הפינאל | הרביעית מנוגנת באדג'יו המבוסס על הפרק השני. לבסוף הוא זורם אל הפינאל | ||
שורה 48: | שורה 48: | ||
לסיום (אלגרו). | לסיום (אלגרו). | ||
וולפגן אמדאוס מוצרט: | *וולפגן אמדאוס מוצרט: | ||
מוצרט נולד בשנת 1756 בזלצבורג שבאוסטריה. הוא למד לבד לנגן על מקלדת, | מוצרט נולד בשנת 1756 בזלצבורג שבאוסטריה. הוא למד לבד לנגן על מקלדת, | ||
כינור, וויולה. כשהיה בן שש התחיל להלחין וערך סיור קונצרטים של שלוש שנים | כינור, וויולה. כשהיה בן שש התחיל להלחין וערך סיור קונצרטים של שלוש שנים | ||
שורה 60: | שורה 60: | ||
הטמפו הנכון והמדוייק". | הטמפו הנכון והמדוייק". | ||
*השוואת ביצועים: | |||
ביצוע של נגנית הקלרינט yona ettlinger ביצוע של נגנית הקלרינט michel | ביצוע של נגנית הקלרינט yona ettlinger ביצוע של נגנית הקלרינט michel | ||
portal 1. הביצוע של yona ettlinger - הטמפו קצת יותר מהיר. 2. הביצוע של | portal 1. הביצוע של yona ettlinger - הטמפו קצת יותר מהיר. 2. הביצוע של |
עריכות