admin, בירוקרטים, מפעילי מערכת, widgeteditor
2,792
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
מ (שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי Tactic) |
|||
(12 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
== | ==השיר:== | ||
<H1> | |||
הִתְקַבְצוּ, כִי הַזְמָן תָמִים / עַתָה כְקַו לֵילוֹת כְקַו יָמִים,<br><br> | |||
וּרְאוּ פְנֵי אֶרֶץ | וּרְאוּ פְנֵי אֶרֶץ אֲשֶר לָבְשָה / סוּתֵי בְנוֹת מֶלֶךְ מְרֻקָמִים,<br><br> | ||
וּשְתוּ דְמֵי עֵנָב עֲלֵי וֶרֶד / צִצָיו כְשָנִי אוֹ כְמוֹ דָמִים,<br><br> | |||
וּרְאוּ פְנֵי עָלָיו | וּרְאוּ פְנֵי עָלָיו אֲשֶר צָמְחוּ / יַחְדָו מְחֻבָרִים וּמַתְאִימִים –<br><br> | ||
כִפְנֵי יְפַת תאַר מְבֻשָמִים / דָבְקוּ אֱלֵי פָנִים מְאָדָמִים.<br><br> | |||
</h1> | |||
*השיר הוא שיר יין. | *השיר הוא שיר יין. | ||
סיטואציות הדיבור בשיר אופיינית לרוב שירי היין ועיקרה הוא הזמנת החברים להתאסף ולשתות בחצרות או בגנו של הנדיב המזמין. | סיטואציות הדיבור בשיר אופיינית לרוב שירי היין ועיקרה הוא הזמנת החברים להתאסף ולשתות בחצרות או בגנו של הנדיב המזמין. | ||
המילה הראשונה בכל אחד משלושת הבתים הראשונים מהווה את השלד הרטורי של השיר התקבצו…. | המילה הראשונה בכל אחד משלושת הבתים הראשונים מהווה את השלד הרטורי של השיר התקבצו….וראו… ושתו… | ||
מבנה ההזמנה הוא בדרך כלל מבנה של טיעון התקבצו כי… | |||
הטיעונים הנפוצים ביותר לשתייה הם באו של האביב ופריחת הגן. | הטיעונים הנפוצים ביותר לשתייה הם באו של האביב ופריחת הגן. | ||
שורה 31: | שורה 31: | ||
===בית שני=== | ===בית שני=== | ||
לאחר שצוין בנוסח ההזמנה זמן המשתה, מצוין בטור השני (הבית השני) מקום המשתה והרקע הארץ הפורחת בשלל פרחים הנראים כמו בגד של בנות מלך. | לאחר שצוין בנוסח ההזמנה זמן המשתה, מצוין בטור השני (הבית השני) מקום המשתה והרקע הארץ הפורחת בשלל פרחים הנראים כמו בגד של בנות מלך. | ||
פני ארץ- לא רק במובן הגיאוגרפי (מתפאורה שחוקה) אלה | פני ארץ- לא רק במובן הגיאוגרפי (מתפאורה שחוקה) אלה האנשה של עלמה יפת תואר הלובשת גלימת מלכות רקומה. | ||
האנשים המוזמנים, מוזמנים לראות גם את פניה של בת מלך יפיפייה (מרמז על בית חמישי). | האנשים המוזמנים, מוזמנים לראות גם את פניה של בת מלך יפיפייה (מרמז על בית חמישי). | ||
"סות"- מילה יחידאית במקרא ומופיעה בפסוק: " אסריי לגפן עירה… ובדם ענבים סותה", הסות המרוקמת של הארץ אדומה, כי היא טבולה בדם ענבים. | "סות"- מילה יחידאית במקרא ומופיעה בפסוק: " אסריי לגפן עירה… ובדם ענבים סותה", הסות המרוקמת של הארץ אדומה, כי היא טבולה בדם ענבים. | ||
שורה 44: | שורה 44: | ||
ערוגת הוורד היא המקום המתאים לשתייה. | ערוגת הוורד היא המקום המתאים לשתייה. | ||
את דמיו של הענב (היין) יש לשתות על דמיו של הורד, נגיעה של דמים ודמים, דם הוורד ודם הענב, זהו שיא של השתלטות הצבע האדום. | את דמיו של הענב (היין) יש לשתות על דמיו של הורד, נגיעה של דמים ודמים, דם הוורד ודם הענב, זהו שיא של השתלטות הצבע האדום. | ||
לפרח הוורד קורא המשורר ציצים למילה ציץ בשירת ימי הביניים כמו במקרא יש משמעות כפולה: א- פרח ב- נזר (כתר) "ציץ הזהב נזר הקודש", פרחי הוורד נישאים כמו כתרים אדומים והם מחזקים את התיאור המלכותי של הגן. | לפרח הוורד קורא המשורר ציצים '''למילה ציץ בשירת ימי הביניים כמו במקרא יש משמעות כפולה''': | ||
'''א-''' פרח. | |||
'''ב- '''נזר (כתר) "ציץ הזהב נזר הקודש", פרחי הוורד נישאים כמו כתרים אדומים והם מחזקים את התיאור המלכותי של הגן. | |||
===בית רביעי=== | ===בית רביעי=== | ||
שורה 56: | שורה 60: | ||
===בית חמישי=== | ===בית חמישי=== | ||
הארץ מתוארת כבחורת יפת תואר, מתוארים גם השותים שפניהם מבושמים ודבוקים אל הגביע, מבושמים ב-2 משמעויות" | הארץ מתוארת כבחורת יפת תואר, מתוארים גם השותים שפניהם מבושמים ודבוקים אל הגביע, מבושמים ב-2 משמעויות" | ||
'''א-''' שיכורים קלות הכוונה היא לשותים. <BR> | '''א-''' שיכורים קלות הכוונה היא לשותים. <BR> | ||
'''ב-''' מבושמים | '''ב-''' מבושמים בעל ריח טוב לפנים של יפת התואר. | ||
* ב-3 הטורים האחרונים של הישר מופיעה תמונה של שתיית יין ו'''מצוינים בה 3 אלמנטים:''' היין, הגביע, והשותים. | * ב-3 הטורים האחרונים של הישר מופיעה תמונה של שתיית יין ו'''מצוינים בה 3 אלמנטים:''' היין, הגביע, והשותים. | ||
'''היין-''' "דמי ענב" מוזכר בפעם הראשונה בבית השלישי, | |||
'''היין-''' "דמי ענב" מוזכר בפעם הראשונה בבית השלישי, שבו אדום של היין מודגש ע"י המילה "דמי". | |||
'''הגביע-''' הוא כמו וורד שצבעו אדום כ "שני" או כמו "דמים". | '''הגביע-''' הוא כמו וורד שצבעו אדום כ "שני" או כמו "דמים". | ||
את צבעו הוא מקבל מצבע היין המשתקף בו, עליו של הגביע מזכירים גביע של וורד שהעלים שלו צמחו יחדיו מחוברים ומתאימים. | את צבעו הוא מקבל מצבע היין המשתקף בו, עליו של הגביע מזכירים גביע של וורד שהעלים שלו צמחו יחדיו מחוברים ומתאימים. | ||
'''השותים-'''פניהם מבושמים ואדומים והם דבוקים אל הגביע. | '''השותים-'''פניהם מבושמים ואדומים והם דבוקים אל הגביע. | ||
שורה 70: | שורה 78: | ||
הזכוכית מקבלת צבע אדום. | הזכוכית מקבלת צבע אדום. | ||
* פני הארץ מתוארים כפניה של יפת תואר מבושמים | * פני הארץ מתוארים כפניה של יפת תואר מבושמים אם מהריח של פריחת הוורדים- הבושם ואם משתיית היין שבושמו אותה קלות. | ||
[[קטגוריה:ספרות]] | [[קטגוריה:ספרות]] |