תיאוריית פיאז'ה

גרסה מ־12:52, 21 בדצמבר 2009 מאת Danielrt (שיחה | תרומות) (דף חדש: כמו תאוריית ההתפתחות של פרויד ושל אריקסון כך גם התאורייה ההתפתחותית של פיאז'ה בנויה משלבים.פיאז'ה שם ד...)
(הבדל) ←גרסא ישנה יותר | צפה בגרסא נוכחית (הבדל) | גרסא חדשה יותר→ (הבדל)

כמו תאוריית ההתפתחות של פרויד ושל אריקסון כך גם התאורייה ההתפתחותית של פיאז'ה בנויה משלבים.פיאז'ה שם דגש על התהליכים הקוגנטיביים המתרחשים אצל הילדים - (תהליך למידה,תפיסה,פירוש הידע וכיוצא בזאת). פיאז'ה טען כי הילדים אינם סבילים אלא דווקא אקטיביים במובן שהם חוקרים את סביבתם ומגלים סקרנות בתחומים שונים ומגוונים בחברה.

לפי פיאז'ה ישנם 4 שלבים עיקריים בתאוריית ההתפתחות הקוגנטיבית של הילדים:השלב הסנסורי-מוטורי המתרחש בגילאים שבין הלידה ועד גיל שנה וחצי בקירוב.השלב הקדם אופורציונאלי שמתרחש בגילאים שבין שנה וחצי ועד גיל שבע בקירוב כאשר השלב מתחלק לשני תתי שלבים - השלב הקדם מושגי והשלב האינטואטיבי.השלב השלישי הוא שלב האופרציות הקונקרטיות שמתרחש בגילאים שבין שבע לשתי מעשרה והשלב האחרון שלב האופירציות הפורמליות שמתחיל בגיל 12 ומתפתח עם השנים.