שלוש סיבות חשובות להולדת תקופת הבארוק

גרסה מ־14:49, 6 בנובמבר 2006 מאת נור בן שלום (שיחה | תרומות)
(הבדל) ←גרסא ישנה יותר | צפה בגרסא נוכחית (הבדל) | גרסא חדשה יותר→ (הבדל)

שלוש סיבות להולדת הבארוק:

  • הקונטרה-רפורמציה - התשובה של הכנסיה הקתולית ברומא לרפורמציה שהולידה

את הכנסיה הפרוטסטנטית בגרמניה וסביבתה.

  • התפתחות הכלים בתקופה – שהובילה להתפתחות ופריחה של ז'אנרים

אינסטרומנטאליים חדשים – סונטה דה קייזה וסונטה דה קאמרה; סוויטה (המכונה גם פרטיטה); קונצ'רטו גרוסו וקונצ'רטו סולו; היצירות היו מבוצעות בבתים או באולמות של ארמונות או חצרות יותר קטנות וצנועות, אך הדבר החשוב הוא שכל חצר ולו הצנועה העסיקה מוסיקאי-מלחין לכתיבה שותפת של חומר נדינה ושירה לצרכים מקומיים. * פריחה של יצירות דתיות קוליות וכליות בשני הזרמים בכנסיה – הפרוטסטנטי והקאתולי.