תחבורה ימית בארה"ב

גרסה מ־10:38, 2 באוקטובר 2006 מאת Amihai (שיחה | תרומות)
(הבדל) ←גרסא ישנה יותר | צפה בגרסא נוכחית (הבדל) | גרסא חדשה יותר→ (הבדל)

תחבורה ימית בארצות הברית

שלוש מערכות תחבורה עיקריות

1.נהר סנט לורנס – האגמים הגדולים.

2.מערכת המיסיסיפי ושלוחותיה.

3.דרך השיט החופי.

מה מובילים? פתרונות קשיים תאור המסלול הנתיב
חיטה מובלת מהמישורים הגדולים מזרחה לפתח הסנט לורנס או לניו יורק.

הובלת פחם מהאפלצ'ים מערבה למרכזי התעשיה בשיקגו ודטרויט והובלת הברזל מזרחה מאזור ימת סופריור למרכזי התעשיה.כשהדלדלו עתודות הברזל מיבאים אותו מנמל ניו יורק ומובילים אותו ממזרח למערב

1. תאי שיט.

2. תעלות עוקפות( תעלת ווילנד עוקפת את מפלי הניאגרה).
3. תעלות מחברות כמו תעלת אירי.

1.הפרשי גובה בין הימות.

2. חוסר בחיבור לנהרות סמוכים.
3. בקטעים מסוימים נמשך הקיפאון ארבעה חדשים בשנה.

ממפרץ סנט לורנס בקנדה לימות הגדולות כולל חיבור לתעלת אירי ודרך נהר הדסון לנמל ניו יורק.נתיב זה מתחבר למיסיסיפי ושלוחותיו. סנט לורנס- האגמים הגדולים.
בעבר רוב התנועה היתה דרומה בעיקר כותנה לנמל ניו אורלינס.

נפט, גפרית וחמרים כימיים אחרים וכן עץ ונייר מעבירים מדרום לצפון, חיטה ופחם מצפון לדרום

1.תעלות מחברות

2.העמקת התעלות
3. מפעלים להסדרת הזרימה כמו מפעל עמק הטנסי. מערכת סכרים ואגמים.

1.לא היה חיבור לימות הגדולות

2. רדידות המים
3. שטפונות בעיקר בעמק הטנסי והמיזורי וביובלים אחרים אך גם בנהר המרכזי

מחוברת למערכת הנ"ל באמצעות תעלות משיקגו, קליבלנד וטולדו לנהרות אילינוי ואוהיו ודרכם למיסיסיפי. נהר המיסיסיפי מחבר את הימות הגדולות עם מפרץ מכסיקו. מיסיסיפי ושלוחותיו.
מלח אשלג ונפט מטכסס לכוון החוף האטלנטי וכן תוצרת חקלאית. העמקה לעומק שלושה מטרים. רדידות המים באזור הלגונות של מכסיקו. מגבול מכסיקו דרך מפרץ מכסיקו חוצה בתעלה את פלורידה לאורך החוף האטלנטי. שיט חופי