על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
שירה: הבדלים בין גרסאות בדף
(←זך נתן) |
(←רחל) |
||
שורה 89: | שורה 89: | ||
====רחל==== | ====רחל==== | ||
רק על עצמי; | רק על עצמי; | ||
גן נעול; | |||
ספר שירי; | ספר שירי; | ||
גורל (שירת רחל, דבר, 1975) | גורל (שירת רחל, דבר, 1975) | ||
====אלתרמן נתן ==== | ====אלתרמן נתן ==== | ||
ירח; עץ הזית; עוד חוזר הניגון (שירים משכבר, הקיבוץ המאוחד, 1972); דו שיח (עיר היונה, הקיבוץ המאוחד, 1978) | ירח; עץ הזית; עוד חוזר הניגון (שירים משכבר, הקיבוץ המאוחד, 1972); דו שיח (עיר היונה, הקיבוץ המאוחד, 1978) |
גרסה מ־07:46, 15 בספטמבר 2005
שירה |
שירת ימי הבינייםבפרק השירה יילמדו 25 שירים ופואמה אחת על פי המפורט להלן: חמישה שירים - שיר אחד מכל קבוצה:קבוצה א':קבוצה ב':קבוצה ג':קבוצה ד':קבוצה ה':
|
פואמהאחת מבין אלה: גורדון יהודה לייב:ביאליק חיים נחמן |
שירה עברית במאה העשריםביאליק ח"נשישה שירים - אחד מכל קבוצה: 1)צנח לו זלזל ; לבדי 2)הכניסיני תחת כנפך ; הקיץ גווע 3) על השחיטה;והיה כי יארכו הימים; אכן גם זה מוסר אלוהים 4)ואם ישאל המלאך; לפני ארון הספרים 5) איך; ציפורת;גבעולי אשתקד 6)לא זכיתי ;חוזה לך ברח;והיה כי תמצאו
משוררים נוספים משירת המאה העשריםשבעה שירים - שיר אחד משיריו של כל אחד מהמשוררים האלה:טשרניחובסקי שאולראי אדמה; לא רגעי שנת; שירים לאילאיל - א'; נוקטורנו; אידיליות15: לביבות; כחום היום
גרינברג אורי צביעם אלי הנפח [כפרקי נבואה] (כל כתביו, כרך א', מוסד ביאליק, 1994); היתה לי ברֵכה (כרך ד'); שיר נס השיר; שיר אמי והנחל, (כרך ט').
רחלרק על עצמי; גן נעול; ספר שירי; גורל (שירת רחל, דבר, 1975) אלתרמן נתןירח; עץ הזית; עוד חוזר הניגון (שירים משכבר, הקיבוץ המאוחד, 1972); דו שיח (עיר היונה, הקיבוץ המאוחד, 1978)
גולדברג לאהמשירי הבן האובד16; שיר י"ב מתוך אהבתה של תרזה די-מון; לתמונת אמא (ילקוט שירים, יחדיו, 1973; מוקדם ומאוחר, ספרית פועלים, 1978)
עמיחי יהודהגשם בשדה הקרב; אבי; לא כברוש; ראי אנחנו שניים מספרים (שירים 1962-1948, שוקן, 1977)
זך נתןרגע אחד שקט בבקשה; אני שומע משהו נופל (שירים שונים, הקיבוץ המאוחד, 1984); שימו לב לסגול הרועד; שיר לאוהבים הנבונים (כל החלב והדבש, עם עובד, 1981)
|
בחירה פתוחהבמסגרת הבחירה הפתוחה ניתן לבחור שירים נוספים, או משיריהם של המשוררים הנזכרים לעיל (כאמור בהערה מס' 14"), או משיריהם של משוררים אחרים מהשירה העברית לתקופותיה. במסגרת זאת ניתן גם ללמד שירים מתורגמים. כמו כן, בידי המורה הבחירה להתמקד במשורר אחד או לבחור משיריהם של משוררים אחדים. בנספח 1 תמצאו דוגמאות לקבוצות קטנות של שירים המתלכדות סביב עקרונות מארגנים שונים: תימטיים, פואטיים, תקופתיים וכו'. דוגמאות אלה הן בגדר הצעות והן נועדו לעודד את הוראת השירה סביב עיקרון מלכד המאפשר למידה השוואתית, קונטקסטואלית וכד'.
|