על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
רצ'יטטיב: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
נור בן שלום (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
DaViDHsikum (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
של הזימרה, עפ"י הצורך (או עפ"י הטכסט). ("סקו" secco = יבש). | של הזימרה, עפ"י הצורך (או עפ"י הטכסט). ("סקו" secco = יבש). | ||
*רצ'טטיב אקומפניאטו - רצ'יטטיב המלווה ע"י התזמורת כולה. הקו המלודי שלו | *רצ'טטיב אקומפניאטו - רצ'יטטיב המלווה ע"י התזמורת כולה. הקו המלודי שלו הוא מעט יותר רך. | ||
הוא מעט יותר רך. | |||
[[קטגוריה:מוזיקה]] |
גרסה אחרונה מ־20:03, 4 בנובמבר 2007
רצ'יטטיב זהו מושג בשירת האופרה ובשירה הקלאסית שאומר כי השירה צריכה להיות דיקלומית, כלומר, ללא צלילים מוגדרים, כמו דיקלום של הרצאה ושפת היומיום הגבוהה.
ישנם שני סוגים של רצ'יטטיב:
- רצ'יטטיב סקו – רצ'יטטיב בעל אופי שירה דיקלומי, שהקצב בו חופשי מעט,
מלווה ע"י באסו קונטינואו בלבד, כאשר הליווי מתאים את עצמו למיפעם המשתנה של הזימרה, עפ"י הצורך (או עפ"י הטכסט). ("סקו" secco = יבש).
- רצ'טטיב אקומפניאטו - רצ'יטטיב המלווה ע"י התזמורת כולה. הקו המלודי שלו הוא מעט יותר רך.