על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

מלכים א' - פרק י"ט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בפסוק 1 יש חזרה משולשת על המילה "כל". אחאב חושש מאוד מתגובתה של איזבל ומדגיש את חלקו של אליהו בהרג נביאי הבעל. חזרתו של אחאב על נתון זה מלמדת אותנהו שאיזבל התעניינה בנביאים המקורבים לה. איזבל זוכמת, שולחת שליח אל אליהו ומבטיחה נקמה. איזבל משתמש בשלון שבועה "כה יעשון אלוהים וכה יוסיפון" איזבל משתמשת בלשון רבם כי היא מאמינה בריבוי אלילים איזבל רק מאיימת על אליהו ולא הורגת אותו כי אליהו הוא דמות מוכרת בעם ואחאב לא ייתן שיירצח על ידי איזבל מה גם שיש כאן איזשהו אלמנט של מתח שהאיום המוקדם יוצר.
בפסוק 1 יש חזרה משולשת על המילה "כל". אחאב חושש מאוד מתגובתה של איזבל ומדגיש את חלקו של אליהו בהרג נביאי הבעל. חזרתו של אחאב על נתון זה מלמדת אותנהו שאיזבל התעניינה בנביאים המקורבים לה. איזבל זוכמת, שולחת שליח אל אליהו ומבטיחה נקמה. איזבל משתמש בשלון שבועה "כה יעשון אלוהים וכה יוסיפון" איזבל משתמשת בלשון רבם כי היא מאמינה בריבוי אלילים איזבל רק מאיימת על אליהו ולא הורגת אותו כי אליהו הוא דמות מוכרת בעם ואחאב לא ייתן שיירצח על ידי איזבל מה גם שיש כאן איזשהו אלמנט של מתח שהאיום המוקדם יוצר. בפסוק 3 יש ריבוי פעלים, זהו אמצעי ספרותי ממנו אנו למדים על חששו של אליהו על חייו ו/או תכיפות פעולותיו של אליהו.
 
המשפט "ויילך אל נפשו" מתפרש ב- 3 אופנים:
# הולך להתבודד, להיות עם עצמו ועם מחשבותיו.
# הולך כדי להתאבד.
# בורח כדי להנצל.
 
אלהיו מבוהל ובורח לבאר שבע הנמצאת בתחום ממלכת יהודה, הוא מיואש, מפוחד ומבקש למות.

גרסה מ־16:18, 14 בספטמבר 2006

בפסוק 1 יש חזרה משולשת על המילה "כל". אחאב חושש מאוד מתגובתה של איזבל ומדגיש את חלקו של אליהו בהרג נביאי הבעל. חזרתו של אחאב על נתון זה מלמדת אותנהו שאיזבל התעניינה בנביאים המקורבים לה. איזבל זוכמת, שולחת שליח אל אליהו ומבטיחה נקמה. איזבל משתמש בשלון שבועה "כה יעשון אלוהים וכה יוסיפון" איזבל משתמשת בלשון רבם כי היא מאמינה בריבוי אלילים איזבל רק מאיימת על אליהו ולא הורגת אותו כי אליהו הוא דמות מוכרת בעם ואחאב לא ייתן שיירצח על ידי איזבל מה גם שיש כאן איזשהו אלמנט של מתח שהאיום המוקדם יוצר. בפסוק 3 יש ריבוי פעלים, זהו אמצעי ספרותי ממנו אנו למדים על חששו של אליהו על חייו ו/או תכיפות פעולותיו של אליהו.

המשפט "ויילך אל נפשו" מתפרש ב- 3 אופנים:

  1. הולך להתבודד, להיות עם עצמו ועם מחשבותיו.
  2. הולך כדי להתאבד.
  3. בורח כדי להנצל.

אלהיו מבוהל ובורח לבאר שבע הנמצאת בתחום ממלכת יהודה, הוא מיואש, מפוחד ומבקש למות.