על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
מלכים א' - פרק י"ח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{אסנת ארליכמן}} | |||
'''שם תיאופורי''' - שם שיש בו יסוד שם האלוהים. | '''שם תיאופורי''' - שם שיש בו יסוד שם האלוהים. | ||
אדוני מחליט על ביטול הבצורת שלוש שנים לאחר הטלתה. למעשה ה' נתן לעם מספיק זמן לחשוב מיהו האל האמיתי. לביטול הבצורת יש שתי סיבות: | אדוני מחליט על ביטול הבצורת שלוש שנים לאחר הטלתה. למעשה ה' נתן לעם מספיק זמן לחשוב מיהו האל האמיתי. לביטול הבצורת יש שתי סיבות: | ||
שורה 6: | שורה 8: | ||
אחאב עובד האלילים, קורא לעובדיהו, מתחזק הארמון. עובדיהו היה ירא אלוהים שמו של עובדיה הוא אפיון עקיף. יש בשם יסוד תיאופורי כאשר שם האל מופיע בתוך השם. כאשר איזבל השמידה את נביאי ה', עובדיו דאג להחביא מאה נביאים בשתי מארות ודאג לכלכלם בלחם ומים (בפסוק 13 נאמר "חמישים-חמישים" ולכן הסברה היא בשתי מארות). | אחאב עובד האלילים, קורא לעובדיהו, מתחזק הארמון. עובדיהו היה ירא אלוהים שמו של עובדיה הוא אפיון עקיף. יש בשם יסוד תיאופורי כאשר שם האל מופיע בתוך השם. כאשר איזבל השמידה את נביאי ה', עובדיו דאג להחביא מאה נביאים בשתי מארות ודאג לכלכלם בלחם ומים (בפסוק 13 נאמר "חמישים-חמישים" ולכן הסברה היא בשתי מארות). | ||
אחאב לוקח את סוסיו ועדריו לאכול. הפסוק הוא אירוניה - אחאב דואג לכך שהחיות שלו יהיו שבעות אך אינו דואג לעמו. השורש "כ.ר.ת." הוא שורש מנחה בפרק. אליהו הסתתר בהחל כרית "ויהי בהכרית איזבל את נבאי ה'" (פסוק 4) "ולא בכרית מהבהמה" (פסוק 5) אליהו מופיע בדרכו של עובדיהו, עובדיהו מזהה ונופל על ברכיו ואליהו מבקש מעובדיו להסגירו לאחאב. עובדיהו מסרב לעשות זאת משתי סיבות. | אחאב לוקח את סוסיו ועדריו לאכול. הפסוק הוא אירוניה - אחאב דואג לכך שהחיות שלו יהיו שבעות אך אינו דואג לעמו. השורש "כ.ר.ת." הוא שורש מנחה בפרק. אליהו הסתתר בהחל כרית "ויהי בהכרית איזבל את נבאי ה'" (פסוק 4) "ולא בכרית מהבהמה" (פסוק 5) אליהו מופיע בדרכו של עובדיהו, עובדיהו מזהה ונופל על ברכיו ואליהו מבקש מעובדיו להסגירו לאחאב. עובדיהו מסרב לעשות זאת משתי סיבות: | ||
# עובדיהו חושש שאליהו יעלם שוב ואז אחאב יהרגהו. | |||
# עובדיהו טוען שהוא כבר מילא את חלקו בהחבאת מאה הנביאים. | |||
לבסוף עובדיהו מסכים ובפגישה בן אחאב לאליהו מכנה אחאב את אליהו "עוכר ישראל" ומאשימו בבצורת. אליהו מאשים את אחאב ואת עבודתו את הבעל בבצורת. אליהו מבקש מאחאב לקבץ את כל נביאי הבעל והאשרה |
גרסה מ־18:04, 10 בספטמבר 2006
- מבוסס על סיכומים של אסנת ארליכמן, מורה לתנ"ך בתיכון עירוני ד' בת"א.
שם תיאופורי - שם שיש בו יסוד שם האלוהים. אדוני מחליט על ביטול הבצורת שלוש שנים לאחר הטלתה. למעשה ה' נתן לעם מספיק זמן לחשוב מיהו האל האמיתי. לביטול הבצורת יש שתי סיבות:
- אדוני מבטל את הבצורת כי הוא אל רחום וחנון.
- אדוני מבטל את הצבורת כי שלוש שנים אלה השיגו את מטרם ורבים חזרו בתשובה (רד"ק).
אחאב עובד האלילים, קורא לעובדיהו, מתחזק הארמון. עובדיהו היה ירא אלוהים שמו של עובדיה הוא אפיון עקיף. יש בשם יסוד תיאופורי כאשר שם האל מופיע בתוך השם. כאשר איזבל השמידה את נביאי ה', עובדיו דאג להחביא מאה נביאים בשתי מארות ודאג לכלכלם בלחם ומים (בפסוק 13 נאמר "חמישים-חמישים" ולכן הסברה היא בשתי מארות).
אחאב לוקח את סוסיו ועדריו לאכול. הפסוק הוא אירוניה - אחאב דואג לכך שהחיות שלו יהיו שבעות אך אינו דואג לעמו. השורש "כ.ר.ת." הוא שורש מנחה בפרק. אליהו הסתתר בהחל כרית "ויהי בהכרית איזבל את נבאי ה'" (פסוק 4) "ולא בכרית מהבהמה" (פסוק 5) אליהו מופיע בדרכו של עובדיהו, עובדיהו מזהה ונופל על ברכיו ואליהו מבקש מעובדיו להסגירו לאחאב. עובדיהו מסרב לעשות זאת משתי סיבות:
- עובדיהו חושש שאליהו יעלם שוב ואז אחאב יהרגהו.
- עובדיהו טוען שהוא כבר מילא את חלקו בהחבאת מאה הנביאים.
לבסוף עובדיהו מסכים ובפגישה בן אחאב לאליהו מכנה אחאב את אליהו "עוכר ישראל" ומאשימו בבצורת. אליהו מאשים את אחאב ואת עבודתו את הבעל בבצורת. אליהו מבקש מאחאב לקבץ את כל נביאי הבעל והאשרה