על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

שוואים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
יש שני סוגים של שוואים.
יש שני סוגים של שוואים.
שווא נע -
==שווא נע==
שווא שמקורו בתנועה. כלומר אם מעבירים אותו לצורת המקור (זכר, יחיד) באותו זמן, אז האות מקבלת כל תנועה אחרת (לא שווא).
שווא שמקורו בתנועה. כלומר אם מעבירים אותו לצורת המקור (זכר, יחיד) באותו זמן, אז האות מקבלת כל תנועה אחרת (לא שווא).


שורה 8: שורה 8:
'''כללים לזיהוי השווא הנע:'''
'''כללים לזיהוי השווא הנע:'''


1) כל שווא בראש מילה הוא אוטומטית שווא נע.
# שווא בראש מילה תמיד יהיה שווא נע
# השני מבין שני שוואים רצופים באמצע מילה
# אחרי תנועה גדולה
# תחת אות בדגש חזק‎‏


2) שווא באמצע מילה - נבדוק לפי צורת המקור. אם במקורו יש תנועה אז הוא שווא נע.
==שווא נח==
 
 
שווא נח -
שווא שמקורו באפס תנועה. כלומר אם מעבירים אותו לצורת המקור (זכר, יחיד) באותו זמן, אז האות נשארת עם אותו ניקוד.
שווא שמקורו באפס תנועה. כלומר אם מעבירים אותו לצורת המקור (זכר, יחיד) באותו זמן, אז האות נשארת עם אותו ניקוד.


'''כללים לזיהוי השווא הנח:'''
'''כללים לזיהוי השווא הנח:'''


1)כל שווא בסוף מילה הוא שווא נח.
# כל שווא בסוף מילה הוא שווא נח.
 
# שני שוואים רצופים בסוף מילה שניהם נחים.
2) שני שוואים רצופים בסוף מילה שניהם נחים.
# שווא באמצע מילה - נבדוק לפי צורת המקור.


3)שווא באמצע מילה - נבדוק לפי צורת המקור.
[[Category:לשון והבעה עברית]]

גרסה אחרונה מ־18:57, 10 בנובמבר 2007

יש שני סוגים של שוואים.

שווא נע

שווא שמקורו בתנועה. כלומר אם מעבירים אותו לצורת המקור (זכר, יחיד) באותו זמן, אז האות מקבלת כל תנועה אחרת (לא שווא).

לדוגמא: פְּקִידִים --- פָּקִיד

כללים לזיהוי השווא הנע:

  1. שווא בראש מילה תמיד יהיה שווא נע
  2. השני מבין שני שוואים רצופים באמצע מילה
  3. אחרי תנועה גדולה
  4. תחת אות בדגש חזק‎‏

שווא נח

שווא שמקורו באפס תנועה. כלומר אם מעבירים אותו לצורת המקור (זכר, יחיד) באותו זמן, אז האות נשארת עם אותו ניקוד.

כללים לזיהוי השווא הנח:

  1. כל שווא בסוף מילה הוא שווא נח.
  2. שני שוואים רצופים בסוף מילה שניהם נחים.
  3. שווא באמצע מילה - נבדוק לפי צורת המקור.