על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
הישרדות- "קידוש החיים" וביטוייו.: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Ran.Rutenberg (שיחה | תרומות) מ (שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי Shalem8) |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
היהודים הכלואים בגטאות ניהלו מאבק עיקש להשרדות יום יומית. הנסיון להחזיק מעמד ולשרוד היה במידה מסוימת תגובה אנושית טבעית. | היהודים הכלואים בגטאות ניהלו מאבק עיקש להשרדות יום יומית. הנסיון להחזיק מעמד ולשרוד היה במידה מסוימת תגובה אנושית טבעית. | ||
לדביקות בחיים היה גם מימד מוסרי ודתי שהתמצה במושג "קידוש החיים". | לדביקות בחיים היה גם מימד מוסרי ודתי שהתמצה במושג "קידוש החיים". | ||
<font color="ColorName">להלן, ציטוטיו של הרב הראשי של וארשה; | |||
; - "בעבר הרדיפה נגד היהודים הייתה נגד הדת, ואילו כעת, הגרמנים מבקשים את היהודים ע"מ להשמיד את העם ולא את הדת." | |||
'''- "חייבים היהיודים לקדש את החיים, להלחם לחיות ולהשאר שפויים."''' :</font> | |||
חלק ניכר מהגזירות הגרמניות נועדו להשפיל את היהודי, ולהטביע בו חותם של תת אדם. אמנם לגזירות אלו היתה השפעה על הציבור ועל היחיד, אך לא השפעה גורפת, הממוטטת את כל המערכות. היהודים נאחזו ביצר החיים ובתקווה לעתיד. | חלק ניכר מהגזירות הגרמניות נועדו להשפיל את היהודי, ולהטביע בו חותם של תת אדם. אמנם לגזירות אלו היתה השפעה על הציבור ועל היחיד, אך לא השפעה גורפת, הממוטטת את כל המערכות. היהודים נאחזו ביצר החיים ובתקווה לעתיד. |
גרסה אחרונה מ־21:25, 29 במרץ 2009
היהודים הכלואים בגטאות ניהלו מאבק עיקש להשרדות יום יומית. הנסיון להחזיק מעמד ולשרוד היה במידה מסוימת תגובה אנושית טבעית. לדביקות בחיים היה גם מימד מוסרי ודתי שהתמצה במושג "קידוש החיים".
להלן, ציטוטיו של הרב הראשי של וארשה;
- - "בעבר הרדיפה נגד היהודים הייתה נגד הדת, ואילו כעת, הגרמנים מבקשים את היהודים ע"מ להשמיד את העם ולא את הדת."
- "חייבים היהיודים לקדש את החיים, להלחם לחיות ולהשאר שפויים." :
חלק ניכר מהגזירות הגרמניות נועדו להשפיל את היהודי, ולהטביע בו חותם של תת אדם. אמנם לגזירות אלו היתה השפעה על הציבור ועל היחיד, אך לא השפעה גורפת, הממוטטת את כל המערכות. היהודים נאחזו ביצר החיים ובתקווה לעתיד.
ביטויים
א. מספר קטן של מתאבדים.
ב. היהודים ראו בגרמנים אויב גס, שפל, ובילתי אנושי, שאין ביכולתו לפגוע באנושיותו של היהודי, ולכן אין מה להיעלב מהם.