על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

ארנולד שנברג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 6: שורה 6:
שם הוא לימד באוניברסיטת לוס אנג'לס וזכה לנערכה רבה.
שם הוא לימד באוניברסיטת לוס אנג'לס וזכה לנערכה רבה.
בשנת 1909 החליט שנברג ליצור דבר חדש במוסיקה ולנטוש את הטונליות,
בשנת 1909 החליט שנברג ליצור דבר חדש במוסיקה ולנטוש את הטונליות,
בשנת 1923 השלים שנברג את שיטת שנים עשר הטונים  
בשנת 1923 השלים שנברג את [[שיטת שנים עשר הטונים]]
ומאז הלחין על פי שיטתו אך לעיתים גם על פי דפוסים טונליים.
ומאז הלחין על פי שיטתו אך לעיתים גם על פי דפוסים טונליים.
אומרים כי שנברג היה אחד המלחינים שהכי השפיעו על מוסיקת המאה ה-20.  
אומרים כי שנברג היה אחד המלחינים שהכי השפיעו על מוסיקת המאה ה-20.  
מבין יצירותיו החשובות דווקא באופרה היתה האופרה "משה ואהרון"  
מבין יצירותיו החשובות דווקא באופרה היתה האופרה "משה ואהרון"  
ויצירות נוספות לתיזמורת כגון: "ליל הוד" ו-"פלאס ומליסנדה" ועוד.
ויצירות נוספות לתיזמורת כגון: "ליל הוד" ו-"פלאס ומליסנדה" ועוד.
[[קטגוריה:מוזיקה]]

גרסה אחרונה מ־20:22, 4 בנובמבר 2007

ארנולד שנברג מלחין, מנצח ומורה.

נולד בווינה בשנת 1874. למד נגינה בכינור וצ'לו אצל פרופסור זמלינקי. שנברג התנצר בשנת 1921, לימד בברלין אך פוטר מעבודתו בשל התנהגות פרועה. לאחר מספר שנים בשנת 1933 חזר ליהדות ועבר לארצות הברית. שם הוא לימד באוניברסיטת לוס אנג'לס וזכה לנערכה רבה. בשנת 1909 החליט שנברג ליצור דבר חדש במוסיקה ולנטוש את הטונליות, בשנת 1923 השלים שנברג את שיטת שנים עשר הטונים ומאז הלחין על פי שיטתו אך לעיתים גם על פי דפוסים טונליים. אומרים כי שנברג היה אחד המלחינים שהכי השפיעו על מוסיקת המאה ה-20. מבין יצירותיו החשובות דווקא באופרה היתה האופרה "משה ואהרון" ויצירות נוספות לתיזמורת כגון: "ליל הוד" ו-"פלאס ומליסנדה" ועוד.