על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
שלוש סיבות חשובות להולדת תקופת הבארוק: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
נור בן שלום (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
DaViDHsikum (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 12: | שורה 12: | ||
לכתיבה שותפת של חומר נדינה ושירה לצרכים מקומיים. | לכתיבה שותפת של חומר נדינה ושירה לצרכים מקומיים. | ||
*פריחה של | *פריחה של יצירות דתיות קוליות וכליות בשני הזרמים בכנסיה – הפרוטסטנטי והקאתולי. | ||
[[קטגוריה:מוזיקה]] |
גרסה אחרונה מ־20:19, 4 בנובמבר 2007
שלוש סיבות להולדת הבארוק:
- הקונטרה-רפורמציה - התשובה של הכנסיה הקתולית ברומא לרפורמציה שהולידה
את הכנסיה הפרוטסטנטית בגרמניה וסביבתה.
- התפתחות הכלים בתקופה – שהובילה להתפתחות ופריחה של ז'אנרים
אינסטרומנטאליים חדשים – סונטה דה קייזה וסונטה דה קאמרה; סוויטה (המכונה גם פרטיטה); קונצ'רטו גרוסו וקונצ'רטו סולו; היצירות היו מבוצעות בבתים או באולמות של ארמונות או חצרות יותר קטנות וצנועות, אך הדבר החשוב הוא שכל חצר ולו הצנועה העסיקה מוסיקאי-מלחין לכתיבה שותפת של חומר נדינה ושירה לצרכים מקומיים.
- פריחה של יצירות דתיות קוליות וכליות בשני הזרמים בכנסיה – הפרוטסטנטי והקאתולי.