על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

צורת סונטה-הסונטה הקלאסית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 17: שורה 17:
הנושאים
הנושאים
הם בסולם הטוניקה. בסיום הרפריזה תתכן הופעתו של קטע מסיים הנקרא קודה (זנב).
הם בסולם הטוניקה. בסיום הרפריזה תתכן הופעתו של קטע מסיים הנקרא קודה (זנב).
[[קטגוריה:מוזיקה]]

גרסה אחרונה מ־20:05, 4 בנובמבר 2007

צורת סונטה: הסונטה הקלאסית כפי שהיא באה לידי ביטוי ביצירות הקלאסיות הנפוצות, הינה יצירה בעלת שלושה או ארבעה פרקים המנוגדים באופי ובטמפו. הפרק הראשון והאחרון (לעיתים גם השני) מאורגנים בצורת הנקראת "צורת סונטה" צורה זו בנויה משלוש חטיבות: תצוגה, חטיבת פיתוח ורפריזה.

  • התצוגה הנקראת גם אקספוזיציה מסתיימת בקו חזרה והיא מורכבת מנושא ראשון

(או קבוצת נושאים) בסולם הראשי, נושא שני (או קבוצה) מנוגד באופיו ובסולם הדומיננטה או במז'ור המקביל (כאשר הסולם המקורי במינור) ונושא מסיים בסולם של הנושא השני. שלושת הנושאים הנ"ל קשורים ומחוברים במעברים מתאימים.

  • בחתיבת הפיתוח מובאים מוטיבים מתוך התצוגה בשילובים חדשים תוך כדי

מודולציות וסטיות לסולמות רחוקים מהסולם הראשי.

  • הרפריזה (חזרה) חוזרת על החומר המקורי מן התצוגה באותו סדר, אך כל

הנושאים הם בסולם הטוניקה. בסיום הרפריזה תתכן הופעתו של קטע מסיים הנקרא קודה (זנב).