7
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 44: | שורה 44: | ||
אמצעים אומנותיים בציורי המערות | אמצעים אומנותיים בציורי המערות | ||
קו | קו | ||
זהו | |||
זהו האמצעי הבולט ביותר בציורי המערות. רוב ציורי החיות נעשו בעיקר בקו או רק בקו. הקו הוא מאוג אורגני (ההפך מגאומטרי) – קו מתפתל המשנה את עוביו לצורך הצללה ולתחושת עומק. | |||
אור וצל | אור וצל | ||
הקו מתפקד כאור וצל – היכן שהקו עבה יותר הוא יותר צל. כך גם עם הצבע – היכן שהצבע כהה יותר זהו הצל ולהפך – היכן שהקו דק יותר או נעלם לגמרי זהו אור. | הקו מתפקד כאור וצל – היכן שהקו עבה יותר הוא יותר צל. כך גם עם הצבע – היכן שהצבע כהה יותר זהו הצל ולהפך – היכן שהקו דק יותר או נעלם לגמרי זהו אור. | ||
תנועה | תנועה | ||
החיות צוירו בתנועה – אלכסונים. | החיות צוירו בתנועה – אלכסונים. | ||
צבע | צבע | ||
הצבעים היו צבעים חמים כיוון שהם היו צבעי אדמה. הפלטה הצבעוית היתה מאוד מצומצמת. | הצבעים היו צבעים חמים כיוון שהם היו צבעי אדמה. הפלטה הצבעוית היתה מאוד מצומצמת. | ||
עריכות