העת העתיקה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 9 בתים ,  3 באוקטובר 2005
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 44: שורה 44:
אמצעים אומנותיים בציורי המערות
אמצעים אומנותיים בציורי המערות
קו
קו
  זהו המצעי הבולט ביותר בציורי המערות. רוב ציורי החיות נעשו בעיקר בקו או רק בקו. הקו הוא מאוג אורגני (ההפך מגאומטרי) – קו מתפתל המשנה את עוביו לצורך הצללה ולתחושת עומק.  
 
  זהו האמצעי הבולט ביותר בציורי המערות. רוב ציורי החיות נעשו בעיקר בקו או רק בקו. הקו הוא מאוג אורגני (ההפך מגאומטרי) – קו מתפתל המשנה את עוביו לצורך הצללה ולתחושת עומק.
אור וצל
אור וצל
הקו מתפקד כאור וצל – היכן שהקו עבה יותר הוא יותר צל. כך גם עם הצבע – היכן שהצבע כהה יותר זהו הצל ולהפך – היכן שהקו דק יותר או נעלם לגמרי זהו אור.
הקו מתפקד כאור וצל – היכן שהקו עבה יותר הוא יותר צל. כך גם עם הצבע – היכן שהצבע כהה יותר זהו הצל ולהפך – היכן שהקו דק יותר או נעלם לגמרי זהו אור.
תנועה
תנועה
החיות צוירו בתנועה – אלכסונים.
החיות צוירו בתנועה – אלכסונים.
צבע
צבע
הצבעים היו צבעים חמים כיוון שהם היו צבעי אדמה. הפלטה הצבעוית היתה מאוד מצומצמת.
הצבעים היו צבעים חמים כיוון שהם היו צבעי אדמה. הפלטה הצבעוית היתה מאוד מצומצמת.


7

עריכות