על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

הישרדות- "קידוש החיים" וביטוייו.: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
היהודים הכלואים בגטאות ניהלו מאבק עיקש להשרדות יום יומית.  הנסיון להחזיק מעמד ולשרוד היה במידה מסוימתתגובה אנושית טבעית.   
היהודים הכלואים בגטאות ניהלו מאבק עיקש להשרדות יום יומית.  הנסיון להחזיק מעמד ולשרוד היה במידה מסוימת תגובה אנושית טבעית.   
לדביקות בחיים היה גם מימד מוסרי ודתי שהתמצה במושג "קידוש החיים".
לדביקות בחיים היה גם מימד מוסרי ודתי שהתמצה במושג "קידוש החיים".


חלק ניכר מהגזירות הגרמניות נועדו להשפיל את היהודי, ולהטביע בו חותם של תת אדם.  אמנם לגזירות אלו היתה השפעה על הציבור ועל היחיד, כך לא השפעה גורפת, הממוטטת את כל המערכות. היהודים נאחזו ביצר החיים ובתקווה לעתיד.
 
<font color="ColorName">להלן, ציטוטיו של הרב הראשי של וארשה;
 
; - "בעבר הרדיפה נגד היהודים הייתה נגד הדת, ואילו כעת, הגרמנים מבקשים את היהודים ע"מ להשמיד את העם ולא את הדת."
'''- "חייבים היהיודים לקדש את החיים, להלחם לחיות ולהשאר שפויים."''' :</font>
 
 
חלק ניכר מהגזירות הגרמניות נועדו להשפיל את היהודי, ולהטביע בו חותם של תת אדם.  אמנם לגזירות אלו היתה השפעה על הציבור ועל היחיד, אך לא השפעה גורפת, הממוטטת את כל המערכות. היהודים נאחזו ביצר החיים ובתקווה לעתיד.


'''ביטויים'''
'''ביטויים'''

גרסה אחרונה מ־21:25, 29 במרץ 2009

היהודים הכלואים בגטאות ניהלו מאבק עיקש להשרדות יום יומית. הנסיון להחזיק מעמד ולשרוד היה במידה מסוימת תגובה אנושית טבעית. לדביקות בחיים היה גם מימד מוסרי ודתי שהתמצה במושג "קידוש החיים".


להלן, ציטוטיו של הרב הראשי של וארשה;

- "בעבר הרדיפה נגד היהודים הייתה נגד הדת, ואילו כעת, הגרמנים מבקשים את היהודים ע"מ להשמיד את העם ולא את הדת."

- "חייבים היהיודים לקדש את החיים, להלחם לחיות ולהשאר שפויים." :


חלק ניכר מהגזירות הגרמניות נועדו להשפיל את היהודי, ולהטביע בו חותם של תת אדם. אמנם לגזירות אלו היתה השפעה על הציבור ועל היחיד, אך לא השפעה גורפת, הממוטטת את כל המערכות. היהודים נאחזו ביצר החיים ובתקווה לעתיד.

ביטויים

א. מספר קטן של מתאבדים.

ב. היהודים ראו בגרמנים אויב גס, שפל, ובילתי אנושי, שאין ביכולתו לפגוע באנושיותו של היהודי, ולכן אין מה להיעלב מהם.