על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
מאפייני הסיפור הקצר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
DaViDHsikum (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==מאפייני הסיפור הקצר== | |||
*'''אקספוזיציה: '''רקע, הקדמה, העמדה מבחוץ, מעין פשרה, הסבר לצורך הבנת הפואנטה של הסיפור <BR> | *'''אקספוזיציה: '''רקע, הקדמה, העמדה מבחוץ, מעין פשרה, הסבר לצורך הבנת הפואנטה של הסיפור <BR> | ||
שורה 53: | שורה 54: | ||
*'''דימוי: '''השוואה בין שני דברים שלא מעלים אסוציאציות דו-כיווניות <BR> | *'''דימוי: '''השוואה בין שני דברים שלא מעלים אסוציאציות דו-כיווניות <BR> | ||
*''' | *'''אלוזיה (ארמז): '''אינדיקציה לאישיות, מקום או יצירה אחרת, בד"כ לתנ"ך <BR> | ||
*'''רמז | *'''רמז מטרים: ''' רמז שבקריאה חוזרת מצביע על סוף פואנטה <BR> | ||
[[קטגוריה:ספרות]] |
גרסה אחרונה מ־08:14, 10 בנובמבר 2007
מאפייני הסיפור הקצר
- אקספוזיציה: רקע, הקדמה, העמדה מבחוץ, מעין פשרה, הסבר לצורך הבנת הפואנטה של הסיפור
- קומפליקציה: הבעיה סביבה עוקבת עלילת הסיפור
- רזולוציה: הפתרון לבעיה, סוף הסיפור
- מספר כל יודע: לא מעורב בסיפור ולא נחשב לאחת הדמויות, יכול לנבא ארועים ומחשבות
- מספר מתבונן מהצד: לא מעורב בסיפור אך נחשב לאחת הדמויות
- מספר מעורב: הוא מעורב בסיפור והוא אחת הדמויות, והוא מספר את העלילה ע"פ ארות עיניו
- נקודת תצפית אובייקטיבית: המספר לא מערב את רגשותיו שלו בסיפור, והתאורים יבשים
- נקודת תצפית סובייקטיבית: המספר מעורב רשגית בסיפור, ויש תיאורים ואמצעים אומנותיים
- דמות ראשית: דמות עגולה שעוברת התפתחות דרך העלילה
- דמות משנית: כל דמות שלא עוברת התפתחות
- דמות עגולה: דמות בעלת מכלול תכונות
- דמות שטוחה: דמות המאופיינת ע"י תכונה או שתיים, מאירה על תכונותיה של הדמות הראשית
- דמות שולית: משמשת כתיפאורה
- סוף סגור: עלילה בעלת סוף מוגדר
- סוף פתוח: סוף שממנו הקורא גוזר מסקנות
- סוף פואנטה: סוף עוקצני, שהעלילה לא מצביע עליו בגלוי
- עלילת אופי: המוכיחה את אופיו של בן-אדם דרך אניקדוטות מחייו
- עלילת מחשבה: המציגה את התלבטויות המספר או דעותיו, הרהוריו והפילוסופיות שלו
- עלילת פעולה: מתייחסת לפעולות הקורות זו אחר זו
- אנלוגיה: השוואה
- אנלוגיה חיובית: הדימיון בין שני עצמים
- אנלוגיה ניגודית: השוני ביניהם
- דימוי: השוואה בין שני דברים שלא מעלים אסוציאציות דו-כיווניות
- אלוזיה (ארמז): אינדיקציה לאישיות, מקום או יצירה אחרת, בד"כ לתנ"ך
- רמז מטרים: רמז שבקריאה חוזרת מצביע על סוף פואנטה