על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
סגנון הרוקוקו והסגנון הרגשי: הבדלים בין גרסאות בדף
נור בן שלום (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
נור בן שלום (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בתקופה | בתקופה הקדם קלאסית אשר תחילתה ב-1720 בערך, שלטו שני סיגנונות עיקריים: | ||
הקדם קלאסית אשר תחילתה ב-1720 בערך, שלטו שני סיגנונות עיקריים: סגנון | *סגנון הרוקוקו | ||
*הסגנון הרגשי. | |||
מהווה לעיתים מילה נרדפת למונח "רוקוקו". הסיגנון הרגשי אשר התעורר בעיקר | הראשון טופח בעיקר בצרפת והמונח הצרפתי | ||
אצל המלחינים הגרמניים. כינויו הגרמני: EMPFINDSAMER STIL. לשני הסיגנונות | "גלנטי" מהווה לעיתים מילה נרדפת למונח "רוקוקו". הסיגנון הרגשי אשר | ||
קו משותף אשר מקורו בנטיה הבארוקית להסב את תשומת הלב המוסיקלית לקולות | התעורר בעיקר אצל המלחינים הגרמניים. כינויו הגרמני: EMPFINDSAMER STIL. | ||
החיצוניים - הבאס והסופרן. אך בסיגנונות החדשים אין עוד זכר למנהיגותו | לשני הסיגנונות קו משותף אשר מקורו בנטיה הבארוקית להסב את תשומת הלב | ||
ועצמאותו הקונטרפונקטית של קו הבאס והוא הופך רקע למנגינה. הקולות | המוסיקלית לקולות | ||
הפנימיים קיימים אך בקושי בתודעת המאזין. | החיצוניים - הבאס והסופרן. | ||
אך בסיגנונות החדשים אין עוד זכר למנהיגותו ועצמאותו הקונטרפונקטית של קו | |||
הבאס והוא הופך רקע למנגינה. הקולות הפנימיים קיימים אך בקושי בתודעת | |||
המאזין. | |||
סגנון הרוקוקו מתעורר בקרב חוגי האצולה. הוא היה אלגנטי, קליל, מבריק ומלא | סגנון הרוקוקו מתעורר בקרב חוגי האצולה. הוא היה אלגנטי, קליל, מבריק ומלא | ||
קישוטיות. המילה "רוקוקו" שימשה במקור לתיאור עיצוב הפנים המסולסל | קישוטיות. המילה "רוקוקו" שימשה במקור לתיאור עיצוב הפנים המסולסל | ||
שורה 13: | שורה 16: | ||
"גלנטי" היתה מילת סלנג מאותה תקופה אשר באה לתאר כל דבר שנחשב למודרני, | "גלנטי" היתה מילת סלנג מאותה תקופה אשר באה לתאר כל דבר שנחשב למודרני, | ||
פקחי, קליל ומתוחכם. | פקחי, קליל ומתוחכם. | ||
הרוקוקו הוא, למעשה, הקישוט הבארוקי אך ללא תכונת האצילות. הסגנון הרגשי | הרוקוקו הוא, למעשה, הקישוט הבארוקי אך ללא תכונת האצילות. | ||
לעומתו היה שייך למעמד הבינוני (הבורגני) במקום להיות מקושט הוא מתהדר | הסגנון הרגשי לעומתו היה שייך למעמד הבינוני (הבורגני) במקום להיות מקושט | ||
הוא מתהדר | |||
בפשטותו. הוא הופך את הרגש הבארוקי הכולל לביטוי רגשות אישיים. | בפשטותו. הוא הופך את הרגש הבארוקי הכולל לביטוי רגשות אישיים. | ||
הקלות, האלגנטיות וקסם הקישוט הגלנטי שולבו עם תכונתו הרגשית של "הסגנון | הקלות, האלגנטיות וקסם הקישוט הגלנטי שולבו עם תכונתו הרגשית של "הסגנון | ||
הבורגני" ברוב יצירות ממחצית המאה ה18, ושני הסגנונות גם יחד נטמעו בתוך | הבורגני" ברוב יצירות ממחצית המאה ה18, ושני הסגנונות גם יחד נטמעו בתוך | ||
המוסיקה של התקופה הקלאסית. | המוסיקה של התקופה הקלאסית. |
גרסה מ־18:00, 5 בנובמבר 2006
בתקופה הקדם קלאסית אשר תחילתה ב-1720 בערך, שלטו שני סיגנונות עיקריים:
- סגנון הרוקוקו
- הסגנון הרגשי.
הראשון טופח בעיקר בצרפת והמונח הצרפתי "גלנטי" מהווה לעיתים מילה נרדפת למונח "רוקוקו". הסיגנון הרגשי אשר התעורר בעיקר אצל המלחינים הגרמניים. כינויו הגרמני: EMPFINDSAMER STIL. לשני הסיגנונות קו משותף אשר מקורו בנטיה הבארוקית להסב את תשומת הלב המוסיקלית לקולות החיצוניים - הבאס והסופרן. אך בסיגנונות החדשים אין עוד זכר למנהיגותו ועצמאותו הקונטרפונקטית של קו הבאס והוא הופך רקע למנגינה. הקולות הפנימיים קיימים אך בקושי בתודעת המאזין. סגנון הרוקוקו מתעורר בקרב חוגי האצולה. הוא היה אלגנטי, קליל, מבריק ומלא קישוטיות. המילה "רוקוקו" שימשה במקור לתיאור עיצוב הפנים המסולסל והמצועצע שהיה באופנה בצרפת בתקופת העוצרות. "גלנטי" היתה מילת סלנג מאותה תקופה אשר באה לתאר כל דבר שנחשב למודרני, פקחי, קליל ומתוחכם. הרוקוקו הוא, למעשה, הקישוט הבארוקי אך ללא תכונת האצילות. הסגנון הרגשי לעומתו היה שייך למעמד הבינוני (הבורגני) במקום להיות מקושט הוא מתהדר בפשטותו. הוא הופך את הרגש הבארוקי הכולל לביטוי רגשות אישיים. הקלות, האלגנטיות וקסם הקישוט הגלנטי שולבו עם תכונתו הרגשית של "הסגנון הבורגני" ברוב יצירות ממחצית המאה ה18, ושני הסגנונות גם יחד נטמעו בתוך המוסיקה של התקופה הקלאסית.