התנועה הלאומית היהודית המודרנית - הציונות: הבדלים בין גרסאות בדף
מ פרק שני - התנועה הלאומית היהודית המודרנית - הציונות שונה ל התנועה הלאומית היהודית המודרנית - הציונות |
|||
| (3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
=== '''1. דפוסי פעילות ציונית בגולה''' === | === '''1. דפוסי פעילות ציונית בגולה''' === | ||
| שורה 287: | שורה 283: | ||
===='''ה. מסגרות חינוכיות ותרבותיות''' ==== | ===='''ה. מסגרות חינוכיות ותרבותיות''' ==== | ||
=====הקמת בתי ספר עבריים===== | =====הקמת בתי ספר עבריים===== | ||
כבר במושבות העלייה הראשונה החלו להתפתח ניצני התרבות הלאומית העברית. | כבר במושבות העלייה הראשונה החלו להתפתח ניצני התרבות הלאומית העברית. | ||
| שורה 298: | שורה 295: | ||
כתוצאה מכך השפה העברית הפכה להיות השפה השלטת בכל מוסדות החינוך של היישוב היהודי, | כתוצאה מכך השפה העברית הפכה להיות השפה השלטת בכל מוסדות החינוך של היישוב היהודי, | ||
מערכת החינוך שהייתה תחת אפוטרופסות של גורמים זרים הפכה להיות מערכת חינוך עברית לאומית עצמאית, דבר שחיזק את כוחו של היישוב והווה שלב לעצמאות תרבותית. | מערכת החינוך שהייתה תחת אפוטרופסות של גורמים זרים הפכה להיות מערכת חינוך עברית לאומית עצמאית, דבר שחיזק את כוחו של היישוב והווה שלב לעצמאות תרבותית. | ||
[[category:היסטוריה א']] | |||