admin
887
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(6 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
*רמה:כיתה י'. | *רמה:כיתה י'. | ||
===יהודי ארצות האסלאם=== | ===יהודי ארצות האסלאם=== | ||
שורה 45: | שורה 25: | ||
===='''כלכלה:'''==== | ===='''כלכלה:'''==== | ||
כתוצאה משינוי במעמדם יכלו כעת היהודים להשתלב במקצועות חדשים שלא היו נהוגים קודם לכן בקרבם. מקצועות אלה כללו עבודה בתחום הרפואה, עריכת דין, רוקחות, אדריכלות, בנקאות, עיתונות ועוד. | |||
שורה 56: | שורה 34: | ||
'''דוגמא לדמות:''' | '''דוגמא לדמות:''' | ||
אלבר ממי שהתפרסם על היותו סופר. הוא כתב ספרים רבים, בלשון הצרפתית, על החיים של היהודים בארצות האסלאם, ספרים אלו ריגשו אנשים רבים ובכך הוא התפרסם מאוד. | [[אלבר ממי]] שהתפרסם על היותו סופר. הוא כתב ספרים רבים, בלשון הצרפתית, על החיים של היהודים בארצות האסלאם, ספרים אלו ריגשו אנשים רבים ובכך הוא התפרסם מאוד. | ||
===='''חוק ומשפט:'''==== | ===='''חוק ומשפט:'''==== | ||
שורה 68: | שורה 46: | ||
===='''חינוך:'''==== | ===='''חינוך:'''==== | ||
הצרפתים רצו להשריש את התרבות הצרפתית ואת השפה הצרפתית בארצותיהם | הצרפתים רצו להשריש את התרבות הצרפתית ואת השפה הצרפתית בארצותיהם ולכן הקימו בהן בתי-ספר צרפתיים שלימדו צרפתית והנחילו את התרבות הצרפתית לילדי הארץ הנשלטת. | ||
בנוסף, הפעיל ארגון כי"ח רשת של בתי ספר יהודים-צרפתיים. בתי הספר של כי"ח אפשרו ליהודים ללמוד את המקצועות המודרניים כולל צרפתית. היהודים למדו שם כי הם רצו להשתלב במציאות הפוליטית-כלכלית במדינה. | |||
בתי הספר הצרפתיים והיהודים-צרפתיים משכו אליהם תלמידים רבים על חשבון מוסדות החינוך הדתיים-רבניים. | |||
שורה 80: | שורה 60: | ||
'''דוגמא לדמות:''' | '''דוגמא לדמות:''' | ||
הרב גוויטע רצה לבצע שינויים בתוכנית הלימודים בבתיה"ס ולהתאים אותה למציאות החדשה, בגלל הפערים שהיו בין האוכלוסייה היהודית העשירה לבין האוכלוסייה היהודית-מסורתית. הוא ביקש מכי"ח לפתוח בי"ס משלהם במהדיה. הבעיה היא שגוויטע רצה להעניק רוח יהודית חדשה לקהילה היהודית ולא ללמד אותם את התרבות הצרפתית. היה עימות למר באסה שבסופו נסגר ביה"ס. | [[הרב גוויטע]] רצה לבצע שינויים בתוכנית הלימודים בבתיה"ס ולהתאים אותה למציאות החדשה, בגלל הפערים שהיו בין האוכלוסייה היהודית העשירה לבין האוכלוסייה היהודית-מסורתית. הוא ביקש מכי"ח לפתוח בי"ס משלהם במהדיה. הבעיה היא שגוויטע רצה להעניק רוח יהודית חדשה לקהילה היהודית ולא ללמד אותם את התרבות הצרפתית. היה עימות למר באסה שבסופו נסגר ביה"ס. | ||
===='''מעמד הקהילה:'''==== | ===='''מעמד הקהילה:'''==== | ||
שורה 168: | שורה 148: | ||
====קישורים מומלצים==== | ====קישורים מומלצים==== | ||
[http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%9D קולוניאליזם-מתוך וויקיפדיה] | [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%9D קולוניאליזם-מתוך וויקיפדיה] | ||
[[category:היסטוריה א']] |