על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

חצוצרה בואדי / סמי מיכאל: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הרומן הוא רומן ריאליסטי, משום שיש בו תיאור פרטני של מקום, זמן ואירועים.  
הרומן הוא רומן ריאליסטי, משום שיש בו תיאור פרטני של מקום, זמן ואירועים.  
מקום:ואדי ניענס בחיפה.
מקום:ואדי ניענס בחיפה.
זמן:הרומן מתחיל לפני פרוץ מלחמת לבנון.
זמן:הרומן מתחיל לפני פרוץ מלחמת לבנון.


שורה 6: שורה 8:


'''הפרק הראשון:'''
'''הפרק הראשון:'''
הפרק משמש כאקספוזיציה, שבה מוצג רקע העלילה. הדמויות שמוצגות באקס':
הפרק משמש כאקספוזיציה, שבה מוצג רקע העלילה. הדמויות שמוצגות באקס':
הודא, סבא אליאס, מרי, אום-הודא, אבו-נחלא, זוהיר, ג'מילה השכנה ובהיג' (חברה לשעבר של הודא)
הודא, סבא אליאס, מרי, אום-הודא, אבו-נחלא, זוהיר, ג'מילה השכנה ובהיג' (חברה לשעבר של הודא)
שורה 13: שורה 16:


''הודא:''
''הודא:''
הודא היא דמות המספרת, כל הספר מסופר מבעד לעיניה. כל שלד היצירה עוסק בה, פרט לשני פרקים, הפרק שעוסק בסבא, ובסיפור חייו, והפרק שעוסק בסיפור חייו של אלכס. הודא היא מספרת סוביקטיבית, היא מעבירה אלינו רק מה שהיא יודעת, היא לא מספרת מהימנה. לא ניתן לשפוט את הדמויות לפי ראייתה של של הודא. המחבר מציג את הודא כבחורה צנועה, בוגרת, המזוהה עם דמות הבתולה המזדקנת, למרות היותה רק בת 30. היא סובלת מכאבי גב וכתף, אולם אלו כאבים פסיכוסומטיים.
הודא היא דמות המספרת, כל הספר מסופר מבעד לעיניה. כל שלד היצירה עוסק בה, פרט לשני פרקים, הפרק שעוסק בסבא, ובסיפור חייו, והפרק שעוסק בסיפור חייו של אלכס. הודא היא מספרת סוביקטיבית, היא מעבירה אלינו רק מה שהיא יודעת, היא לא מספרת מהימנה. לא ניתן לשפוט את הדמויות לפי ראייתה של של הודא. המחבר מציג את הודא כבחורה צנועה, בוגרת, המזוהה עם דמות הבתולה המזדקנת, למרות היותה רק בת 30. היא סובלת מכאבי גב וכתף, אולם אלו כאבים פסיכוסומטיים.
הודא עוברת שינוי מתחילת הרומן ועד סופו. בהתחלה לפנינו דמות קפואה, נזירית, חסרת חיים, בעוד שהודא בסוף הרומן היא אישה שלמה, בעלת שמחת חיים, שהגשימה את הנשיות ויצר האמהות שלה. הודא בסוף הרומן שוקלת להתגייר, על מנת להיות חלק מהחברה הישראלית, ואולי אף למצוא אב לעובר שברחמה.
הודא עוברת שינוי מתחילת הרומן ועד סופו. בהתחלה לפנינו דמות קפואה, נזירית, חסרת חיים, בעוד שהודא בסוף הרומן היא אישה שלמה, בעלת שמחת חיים, שהגשימה את הנשיות ויצר האמהות שלה. הודא בסוף הרומן שוקלת להתגייר, על מנת להיות חלק מהחברה הישראלית, ואולי אף למצוא אב לעובר שברחמה.
גם כשיש התקרבות הין שני העמים, היא נגמרת במוות. הודא נוהגת לקרוא שירים של יהודה עמיחי, אין לה ידידים וידידות ערבים, והיא מנסה יותר ויותר להיות ישראלית. מבחינת תפיסת עולמה, הודא דומה מאוד לישראלים (קיום יחסי מין לפני החתונה, יציאה עם גברים וכד').
גם כשיש התקרבות הין שני העמים, היא נגמרת במוות. הודא נוהגת לקרוא שירים של יהודה עמיחי, אין לה ידידים וידידות ערבים, והיא מנסה יותר ויותר להיות ישראלית. מבחינת תפיסת עולמה, הודא דומה מאוד לישראלים (קיום יחסי מין לפני החתונה, יציאה עם גברים וכד').


יחסיה עם מרי:
יחסיה עם מרי:
מרי הודא הן לא רק אחיות, אלא גם חברות. מרי היא אישיות מאוד חזקה. כשהיא מגלה שהיא בהריון, היא מוותרת על זוהיר, אליו היא נמשכת, ומשחקת משחק ע"מ לזות באהבתה של אמו של ווחיד.
מרי הודא הן לא רק אחיות, אלא גם חברות. מרי היא אישיות מאוד חזקה. כשהיא מגלה שהיא בהריון, היא מוותרת על זוהיר, אליו היא נמשכת, ומשחקת משחק ע"מ לזות באהבתה של אמו של ווחיד.
הודא מאוד אוהבת את אחותה, ומנסה לדאוג לה בתוקף היותה האחות הגדולה. בפועל, הודא הבכורה היא זו הזקוקה לסיוע, סובלת מבעיות נפשיות
הודא מאוד אוהבת את אחותה, ומנסה לדאוג לה בתוקף היותה האחות הגדולה. בפועל, הודא הבכורה היא זו הזקוקה לסיוע, סובלת מבעיות נפשיות

גרסה מ־10:25, 31 באוגוסט 2005

הרומן הוא רומן ריאליסטי, משום שיש בו תיאור פרטני של מקום, זמן ואירועים.

מקום:ואדי ניענס בחיפה.

זמן:הרומן מתחיל לפני פרוץ מלחמת לבנון.

ברומן ישנו יחס של חפיפה מלאה בין האירועים המתוארים ברומן כפי שהתרחשו במציאות הישראלית של שנת 1982 (ניתן לדמיין דמויות ואירועים אלו כאלה באופן אמיתי במידת האפשר)

הפרק הראשון:

הפרק משמש כאקספוזיציה, שבה מוצג רקע העלילה. הדמויות שמוצגות באקס': הודא, סבא אליאס, מרי, אום-הודא, אבו-נחלא, זוהיר, ג'מילה השכנה ובהיג' (חברה לשעבר של הודא) להודא יש בעיות פסיכולוגיות שונות, שהמקור שלהן נמצא ברגשותיה ובבעיותיה הנפשיות - חוסר בטחון עצמי, התסכול שלה בשל חוסר אהבה, יש לה בעיות עם השכנים המפוקפקים.

סיכומי דמויות:

הודא:

הודא היא דמות המספרת, כל הספר מסופר מבעד לעיניה. כל שלד היצירה עוסק בה, פרט לשני פרקים, הפרק שעוסק בסבא, ובסיפור חייו, והפרק שעוסק בסיפור חייו של אלכס. הודא היא מספרת סוביקטיבית, היא מעבירה אלינו רק מה שהיא יודעת, היא לא מספרת מהימנה. לא ניתן לשפוט את הדמויות לפי ראייתה של של הודא. המחבר מציג את הודא כבחורה צנועה, בוגרת, המזוהה עם דמות הבתולה המזדקנת, למרות היותה רק בת 30. היא סובלת מכאבי גב וכתף, אולם אלו כאבים פסיכוסומטיים.

הודא עוברת שינוי מתחילת הרומן ועד סופו. בהתחלה לפנינו דמות קפואה, נזירית, חסרת חיים, בעוד שהודא בסוף הרומן היא אישה שלמה, בעלת שמחת חיים, שהגשימה את הנשיות ויצר האמהות שלה. הודא בסוף הרומן שוקלת להתגייר, על מנת להיות חלק מהחברה הישראלית, ואולי אף למצוא אב לעובר שברחמה. גם כשיש התקרבות הין שני העמים, היא נגמרת במוות. הודא נוהגת לקרוא שירים של יהודה עמיחי, אין לה ידידים וידידות ערבים, והיא מנסה יותר ויותר להיות ישראלית. מבחינת תפיסת עולמה, הודא דומה מאוד לישראלים (קיום יחסי מין לפני החתונה, יציאה עם גברים וכד').

יחסיה עם מרי:

מרי הודא הן לא רק אחיות, אלא גם חברות. מרי היא אישיות מאוד חזקה. כשהיא מגלה שהיא בהריון, היא מוותרת על זוהיר, אליו היא נמשכת, ומשחקת משחק ע"מ לזות באהבתה של אמו של ווחיד. הודא מאוד אוהבת את אחותה, ומנסה לדאוג לה בתוקף היותה האחות הגדולה. בפועל, הודא הבכורה היא זו הזקוקה לסיוע, סובלת מבעיות נפשיות