על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

הרב גוויטע: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (שוחזר לעריכה אחרונה על ידי Guy89)
שורה 1: שורה 1:
לא רוצה ולא רוצה 
===משמעות המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה===
 
המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה, מנהלו הצעיר של שלוחת כי"ח בתוניס, מסמל הרבה יותר ממאבק פרטי בין שני אנשים. מאבק זה מסמל את ההתלבטות בנוגע לגישה שבה יש לדבוק בחינוך הנוער היהודי בתוניסיה ובארצות ערב בכלל.
איזה שיעמום נכון<??
הרב גוויטע התנגד לפגיעה ביסודותיה המסורתיים של התרבות היהודית. הוא תמך בהענקת חינוך דתי הולם לנוער המקומי. הוא האמין שכל זה יכול לבוא לצד לימוד הכלים הדרושים במציאות הכלכלית והפוליטית החדשה בצפון אפריקה.
מר באסה דגל כמובן ביסודותיה של תנועת כי"ח (מטרות התנועה כתובות בסעיף 2 בפרק זה של העבודה). הוא האמין שעולם הערכים הישן, בו היה לדת מקום מרכזי, כבר איננו רלוונטי.
שתי הגישות התנגשו אחת בשנייה, והיה ברור שרק גישה אחת יכולה להתקיים:
גישתו של הרב גוויטע, כי הדת היא החשובה והמרכזית בחינוך, או גישתה של כי"ח ומר באסה, כי הדת איננה רלוונטית יותר וכי יש להתאים את הקהילה היהודית למציאות הפוליטית והכלכלית החדשה, ע"י הטמעות בחברה האירופאית.

גרסה מ־12:50, 25 ביוני 2005

משמעות המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה

המאבק בין הרב גוויטע לבין מר באסה, מנהלו הצעיר של שלוחת כי"ח בתוניס, מסמל הרבה יותר ממאבק פרטי בין שני אנשים. מאבק זה מסמל את ההתלבטות בנוגע לגישה שבה יש לדבוק בחינוך הנוער היהודי בתוניסיה ובארצות ערב בכלל. הרב גוויטע התנגד לפגיעה ביסודותיה המסורתיים של התרבות היהודית. הוא תמך בהענקת חינוך דתי הולם לנוער המקומי. הוא האמין שכל זה יכול לבוא לצד לימוד הכלים הדרושים במציאות הכלכלית והפוליטית החדשה בצפון אפריקה. מר באסה דגל כמובן ביסודותיה של תנועת כי"ח (מטרות התנועה כתובות בסעיף 2 בפרק זה של העבודה). הוא האמין שעולם הערכים הישן, בו היה לדת מקום מרכזי, כבר איננו רלוונטי. שתי הגישות התנגשו אחת בשנייה, והיה ברור שרק גישה אחת יכולה להתקיים: גישתו של הרב גוויטע, כי הדת היא החשובה והמרכזית בחינוך, או גישתה של כי"ח ומר באסה, כי הדת איננה רלוונטית יותר וכי יש להתאים את הקהילה היהודית למציאות הפוליטית והכלכלית החדשה, ע"י הטמעות בחברה האירופאית.